Skip to content

האחים המוסלמים על כס הנשיאות – הרפתקנות לא תהיה חלק מהתפריט

אחרי מערכת בחירות מורטת עצבים זכו המצרים לשמוח עם תבוסתו של אחרון נציגי משטר מובארק השנוא. האם זכייתו של מוחמד מורסי, נציג האסלאם הפוליטי, טומנת בחובה סכנות כפי שחוששים רבים וכפי שחששו בכירים ישראלים רבים? מי שמכיר את התנועה יודע שהתשובה לכך היא כנראה שלילית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי מערכת בחירות מורטת עצבים זכו המצרים לשמוח עם תבוסתו של אחרון נציגי משטר מובארק השנוא. האם זכייתו של מוחמד מורסי, נציג האסלאם הפוליטי, טומנת בחובה סכנות כפי שחוששים רבים וכפי שחששו בכירים ישראלים רבים? מי שמכיר את התנועה יודע שהתשובה לכך היא כנראה שלילית

מאת אחמד עבד אל-מקסוד

אחמד עבד אל-מקסוד
אחמד עבד אל-מקסוד

גם האופטימיסטים הגדולים ביותר לא ציפו שהאסיר של אתמול יהפוך להיות הנשיא של היום או שהנשיא של אתמול יהפוך להיות האסיר של היום. אלא שזהו המצב בזירה הפוליטית במצרים אחרי זכייתו של ד"ר מוחמד מורסי בבחירות לנשיאות מצרים.

ימים קשים עברו על המצרים מאז שננעלו הקלפיות בשבוע שעבר ובכל פעם שנדחתה ההכרזה על תוצאות, החלו מתעצמות יותר ויותר השמועות כי אחד הצדדים מנסה לזייף את רצון הבוחרים. שוב ושוב נדחתה ההודעה והמועמדים העלו עוד ועוד תלונות. הרחוב המצרי ניצת מאה פעם בכל יום עד שהגיעה השעה המכרעת שבה הוכרז על ניצחונו של מורסי ועל תבוסתו של שפיק.

רבים חשבו שהעם המצרי מיישם את חוק הצינון של אנשי המשטר הישן ככתבו וכלשונו כאשר לא העניקו לשפיק את מספר הקולות שיאפשר לו לזכות בניצחון, ובכך חיסלו המצרים באופן סופי את משטרו של מובארק.

אמנם היה מדובר בבחירתו של נשיא למדינה, אך אין ספק שהרגע הזה היה חשוב גם בכל הנוגע למדינת ישראל, שהמצרים ראו בה שותפה מלאה למערכת הבחירות הזו, בשל התמיכה שהביעו כמה בכירים ישראלים במועמד אחמד שפיק. הדבר הוביל לכך שהמצרים ראו בתבוסתו של שפיק תבוסה מוראלית לישראל, שנראית בתקופה האחרונה מבועתת מעליית האסלאם הפוליטי עד לכס הנשיאות במצרים.

אין ספק שניצחונו של מורסי ישנה את מפת הבריתות הפוליטיות באזור, אולם מי שהתעמק בלימוד המהפכה המצרית, לא יזדקק למאמץ רב כדי להבין שתנועת "האחים" ממש לא תתפתה להרפתקאות של כניסה לעימותים עם כוחות אזוריים אחרים. הדבר נכון שבעתיים בעת הנוכחית, כאשר הנשיא הבא מתמודד עם אינספור אתגרים שאיתם עליו להתמודד, שאם לא כן יאלץ גם הוא להתמודד עם הפגנות מיליונים בכיכר א-תחריר.



* אחמד עבד אל-מקסוד, תושב קהיר בן 35. בעל תואר שני בשפה וספרות עברית ועובד כעורך חדשות במספר ערוצי טלוויזיה. תומך במהפכה במדינה ומעיד כי סבל רבות מדחיקה בתקופת שלטונו של מובארק. טוען כי זכויותיו תכובדנה רק כאשר הנשיא מובארק יסולק.
המאמר תורגם לעברית על-ידי עידן בריר

1 Comment

  1. יהודה דורנר
    26 ביוני 2012 @ 7:33

    זה נשמע נאיבי, הטיעונים האלה בזכות השפיות של האחים המוסלמים. צריך להיזכר רק מי היה ראש הממשלה באיראן אחרי השאה, ולמה זה הגיע. הפעם, למורסי כבר יש זקן, ולא עושה רושם שהאחים המוסלמים הגיעו לשלטון כדי לחלק פרחים לאוכלוסייה.

    הקו של המאמר הזה מזכיר את הקו המשיחי של השמאל בארץ. לא חשוב מה יעשו הפלסטינים וכל השכנים – אם נשב אתם לשולחן יהיה שלום. פחחחח

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן