Skip to content

מנכ"ל תנועת אמנה רומז, שהמנהיגות הקיצונית בימין משרתת את נוער הגבעות

אחרי הבוז וניקובי הצמיגים שחטף מפעילי ימין, מדבר זאב חבר (זמביש) לראשונה: "אנחנו בונים את ארץ ישראל יחד עם עם ישראל, והנציגות של עם ישראל היא מדינת ישראל ואתה אנחנו בונים, יחד ולא כנגד". יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין: "כמה מהנוכחים עשו משהו, כדי שתיפסק התופעה האיומה והמבישה של רעולי פנים יהודים עם רוגטקה ואבן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי הבוז וניקובי הצמיגים שחטף מפעילי ימין, מדבר זאב חבר (זמביש) לראשונה: "אנחנו בונים את ארץ ישראל יחד עם עם ישראל, והנציגות של עם ישראל היא מדינת ישראל ואתה אנחנו בונים, יחד ולא כנגד". יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין: "כמה מהנוכחים עשו משהו, כדי שתיפסק התופעה האיומה והמבישה של רעולי פנים יהודים עם רוגטקה ואבן ביד?" 

מאת טובה אבן חן

זאב חבר, המכונה זמביש, מנכ"ל תנועת אמנה וממובילי ההתיישבות ביש"ע, מדבר בפעם הראשונה לאחר שצמיגי מכוניתו נוקבו בעת שביקר בבית אל, במגמה להגיע להסדר בין הממשלה וראשי היישוב על פינוי שקט של גבעת האולפנא.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין עם זאב (זמביש) חבר (צילום: צבי זינגר)
"שתיקתנו באה היום אל קצה". יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין (מימין) עם זאב (זמביש) חבר (צילום: צבי זינגר)

רבים בתנועה הדתית לאומית, ובעיקר בהתיישבות, חשו לא נוח בעקבות הפרובוקציות הללו, שכוונו אל האיש שמזוהה אולי יותר מכל אחד אחר במסירותו והצלחתו בבניית עשרות יישובים ביו"ש.

בכנס של תנועת "אמנה", שהתקיים אתמול ואשר מטרתו הייתה לתמוך בחבר ובדרכו, התבטא זמביש באופן נדיר. בפתח דבריו הודה חבר למשתתפים הרבים באירוע הנדיר, בהם רבנים, ראשי מועצות, חברי הנהלת מועצת יש"ע וחברי מזכירות אמנה.

"האנשים באמנה יודעים שאני לא כל כך חפצתי בערב הזה, לא כל כך מתאים לי, אבל הבנתי את הצורך והרצון של האנשים, שמרגישים אחרי תקופה ארוכה של דיבורים כנגד צורת העבודה שאנחנו פועלים בה, שאם אנחנו נמשיך לשתוק, הדברים במידה מסוימת עלולים לפגוע גם ביכולת שלנו לפעול בדרך הפעולה הנכונה הזאת ולכן נעתרתי לעניין", הסביר זמביש.

"במשך שנים נהגתי בנסיעות הרבות בכבישי ארצנו לאסוף בדרך את כל הנערים שמסתובבים בכל מקום. בשנה האחרונה אני רואה את הזעם בעיניים, שלא לומר את השנאה. אחרי כל התסכולים, אני רואה מצב מאוד לא פשוט, עד כדי כך שלעתים אני גם חושב אולי לדלג – חבל לעבור את הסיטואציה הלא נעימה הזו", אמר זמביש.

אחר כך פירט את הרקע למעשים הוונדליים שהופנו כלפיו, ולא חסך את שבטו תוך שהוא רומז שהמנהיגות הקיצונית בימין משרתת את נוער הגבעות: "זה לא צמח בחלל ריק. זה מוזן, לצערי הרב, מדברים שנשמעים בציבוריות שלנו זה תקופה ארוכה. אנחנו לא אוהבים לייצר מחלוקות ולא אוהבים להשתתף במחלוקות, אבל אחרי שתיקה ארוכה מדי, אי אפשר לשתוק יותר. צריך לטהר את האווירה בדרכים נכונות ולעמוד על הדברים ביסודם, כי כך קיבלנו ונטלנו על עצמנו – אנחנו בונים את ארץ ישראל יחד עם עם ישראל, והנציגות של עם ישראל היא מדינת ישראל ואתה אנחנו בונים, יחד ולא כנגד. בדרך הזו אנו נמשיך ככל יכולתנו, במאמץ, במסירות, גם במחשבה, לפעמים גם בעורמה, אבל באותה הדרך נמשיך לעלות והפנצ'רים בגלגלים לא יעצרו אותנו במעלה ההר".

אחריו נאם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שגם פעילותו הממלכתית הוטלה בספק בתקופה האחרונה על ידי הקיצוניים. בדבריו ציין, כי "האלימות הפכה למטבע עובר לסוחר במחננו. זה מתבטא בעשרות צורות ואנחנו שותקים. כולנו פעלנו למען מגרון ולמען שכונת האולפנה, אך עם יד על הלב – כמה מהנוכחים עשו משהו, כדי שתיפסק התופעה האיומה והמבישה של רעולי פנים יהודים עם רוגטקה ואבן ביד? ידינו אינן נקיות. ידינו שותפות לחיתוך הצמיגים".

"זו הסכנה העיקרית שקיימת היום להתיישבות היהודית – לא אובמה, לא נתניהו ולא ברק", חתם דיין לקול מחיאות הכפיים הסוערות. "שתיקתנו באה היום אל קצה – נפסיק להשלים עם הפקפוק בנאמנותנו. אנחנו נאמנים לא פחות ממי שמתבצר על גג בית או מסרב להיפגש עם שר הביטחון".

אין ספק כי ההנהגה המתונה של יש"ע מבינה כי קיומו של היישוב היהודי ביו"ש תלוי בדעת קהל אוהדת, וזו יכולה להתקבל רק אם כל סממן של בריונות וחוסר שתוף פעולה עם הממשלה יוקעו באופן חד משמעי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן