Skip to content

הבוקר יחל פינוי השכונה בגבעת האולפנה, ללא התנגדות

אמש התקיימו מגעים אחרונים בין הרב זלמן מלמד לבין מפקד איו"ש בנוגע לפינוי. פרט לכמה משפחות שהודיעו על התנגדות סמלית, רוב המשפחות אורזות ומתפנות עד יום שישי. בימים אלה צפויה להסתיים עבודת הוועדה שתגדיר את מעמדם החוקי של שטחי יהודה ושומרון, בראשות השופט בדימוס אדמונד לוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש התקיימו מגעים אחרונים בין הרב זלמן מלמד לבין מפקד איו"ש בנוגע לפינוי. פרט לכמה משפחות שהודיעו על התנגדות סמלית, רוב המשפחות אורזות ומתפנות עד יום שישי. בימים אלה צפויה להסתיים עבודת הוועדה, שתגדיר את מעמדם החוקי של שטחי יהודה ושומרון, בראשות השופט בדימוס אדמונד לוי 

מאת טובה אבן חן

תושבי גבעת האולפנה יתחילו להתפנות עם בוקר מבתיהם, ויעברו לאתר קראווילות, שהכנתו מסתיימת בשעות אלה. במהלך היום יעזבו שש עשרה משפחות את השכונה, ועד יום שישי, סמוך לכניסת השבת, יושלם מעברן של כל 33 המשפחות לאתר החדש שבדרום בית אל. כזכור, בבית המשפט המחוזי עדיין מתקיימים דיונים שיקבעו אם אכן יש דורש לקרקע שעליה בנויה השכונה.

רחלי צדוק כתבה על המראה בביתה - צילום : רחלי צדוק
רחלי צדוק כתבה על המראה בביתה - צילום : רחלי צדוק

הבוקר, כמו בבקרים האחרונים, מתפללים מאות תושבים בחצר הבתים, יחד עם הרב זלמן מלמד, רב היישוב בית אל ומי שלמעשה חתם על ההסכם לפינוי שקט. פרט לארבע משפחות, שהודיעו כי הן לא מסוגלות להתפנות מרצון, שאר המשפחות ארזו את חפציהן ויש להניח שהפינוי יעבור בשקט ובלי שייראו חיילים בשבילי בית אל. המפנים יהיו אזרחים, עובדי משרד הביטחון.

לבם של יאיר ורחלי צדוק, מתושבי השכונה, לא מלאם לעזוב סתם כך, בלי להשאיר חותם. הבוקר, עם סיום האריזות, עשתה רחלי שימוש בארגז צבעים וחומרי אמנות וטבעה את יגונה על הקירות.

במקביל לפינוי מתבצעות פעולות מזורזות כדי לסיים להכשיר את אתר הקראווילות בדרום בית אל. גם הכביש שמוביל לאתר נסלל ממש בשעות אלה.

בלב כבד הסכימו תושבי השכונה לפינוי שקט
בלב כבד הסכימו תושבי השכונה לפינוי שקט (צילום: באדיבות ועד שכונת האולפנה)

ההסכמות בין תושבי גבעת האולפנה לבין משרד ראש הממשלה כוללות בנייה של 300 יחידות דיור חדשות בתחומי בית אל. כמו כן, לפי העיתון "מקור ראשון", מסתיימת בימים אלה עבודת הוועדה שתגדיר את מעמדם החוקי של שטחי יהודה ושומרון, ומסתמן בה שינוי עקרוני אשר יקבע, בניגוד לקביעתה של עו"ד טליה ששון בעבר, כי רוב רובם של שטחי יהודה ושומרון אינם נחשבים שטח כבוש, וכך יוכשרו מרבית המאחזים השנויים במחלוקת. בראש הוועדה עומד השופט בדימוס, אדמונד לוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן