Skip to content

מרצ פורשת ממועצת העיר תל אביב בעקבות דיכוי המפגינים

סיעת מרצ בעיריית תל אביב יפו התפטרה מהקואליציה בעקבות אלימות הפקחים נגד המפגינים. סגנית ראש העיר הפורשת, מיטל להבי: "חולדאי חצה קו אדום והפך למשרתו של השלטון המבקש לדכא את המחאה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיעת מרצ בעיריית תל אביב יפו התפטרה מהקואליציה בעקבות אלימות הפקחים נגד המפגינים. סגנית ראש העיר הפורשת, מיטל להבי: "חולדאי חצה קו אדום והפך למשרתו של השלטון המבקש לדכא את המחאה"

מאת צבי זינגר

חברי סיעת מרצ בעיריית תל אביב-יפו, הודיעו לפני זמן קצר לראש העירייה רון חולדאי כי הם פורשים מהקואליציה שבראשותו, בעקבות האלימות שהפעיל נגד פעילי המחאה החברתית.

במכתב לראש העירייה, הודיעה מיטל להבי על התפטרותה מתפקיד סגנית ראש העירייה ועל פרישת חברי הסיעה מהקואליציה.

סגנית ראש העיר הפורשת, מיטל להבי (צילום: מיכל מור-חיים)

"ראש העירייה רון חולדאי הפך למוביל מדיניות דיכוי וטירפוד המחאה החברתית בשיתוף עם המשטרה הנשלחת ממניעים פוליטיים" כתבה להבי.  "בשבועות האחרונים המחאה נוגעת באחד מיסודות הצדק חברתי, והוא עצם הזכות למחות. בסוף השבוע האחרון חצה רון חולדאי קו אדום והפך משליחם של התושבים למשרתו של השלטון המבקש לדכא את המחאה".

במסגרת הפרישה התפטרה סגנית ראש העירייה מיטל להבי מתפקידה ואמרה כי: "מרצ מחויבת למאבק לצדק חברתי וסביבתי, ורואה בו את הסיכוי הטוב ביותר לחולל שינוי וליצור סולידריות אמיתית בישראל ובתל אביב-יפו. לא ניתן יד להחרבת מאבק זה ולמלחמת השלטון בו. מרצ ת"א-יפו בראשותי פעלה להבטחת חינוך איכותי, דיור בר השגה, תחבורה בת קיימא ושיוויון הזדמנויות לכולם – ערכים שאותם באה לממש המחאה שאותה מדכא בכוח חולדאי".

חברת המועצה תמר זנדברג אמרה כי: "רון חולדאי הפך את עצמו לאויב המחאה. תושבי תל אביב יפו לא דורשים חגיגות מזויפות וריקות אלא צדק חברתי, ואנחנו איתם".

דפני ליף נעצרת בהפגנה במוצ"ש (צילום: רפי מיכאלי)

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, האשימה את חולדאי כי הוא חובר לנתניהו ומנסה להשתיק את הציבור שדורש צדק חברתי. "פקחים מטעמו של חולדאי הפעילו אלימות ברוטלית ושכחו שבמדינה דמוקרטית, הרחובות והכיכרות לא נועדו רק לאירועים ראוותניים, אלא גם למימוש חופש הביטוי וההפגנה".

עוד אמרה גלאון: "מרצ תומכת במחאה ושותפה לה, ולא תיתן יד למדיניות הזואת נגד המפגינים, ולא תאפשר לתל אביב, שהיא הסמל לפלורליזם והדמוקרטיה בישראל, לטבוע תחת הגל הפשיסטי העכור ששוטף אותנו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן