Skip to content

ארכה של כשלושה חודשים להגשת בקשות לגילוי מרצון על הכנסות ונכסים בחו"ל

ארכה של כשלושה חודשים להגשת בקשות לגילוי מרצון על הכנסות ונכסים בחו"ל עד אחר יום הכיפורים,27 בספטמבר. הארכה היא במסגרת הוראת השעה לגילוי מרצון ולאור בקשות נישומים ומייצגים שטרם השלימו היערכותם. אחרי המועד יופעלו סמכויות פליליות נגד המשתמטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד אחר יום הכיפורים,27  בספטמבר. הארכה היא במסגרת הוראת השעה לגילוי מרצון ולאור בקשות נישומים ומייצגים שטרם השלימו היערכותם. אחרי המועד יופעלו סמכויות פליליות נגד המשתמטים 

מאת עמי אטינגר

רשות המסים פרסמה היום הודעה על מתן ארכה של כשלושה חודשים נוספים, עד ליום שלאחר יום הכיפורים, 27 בספטמבר 2012, להגשת בקשות, במסגרת הוראת השעה לגילוי מרצון, על נכסים והכנסות בחו"ל. 

לדברי מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, ההחלטה על מתן הארכה התקבלה לאור בקשות רבות מצד נישומים ומייצגים שטרם השלימו היערכותם להגשת הבקשות וכחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה של רשות המסים להגברת האמון, השקיפות וההקשבה לרחשי הציבור. 

"עם זאת", מדגיש ארבלי, "לאחר המועד שנקבע לא יינתנו כל הקלות במסגרת הוראת השעה ורשות המסים תפעיל כנגד מי שלא ינצל את 'חלון ההזדמנויות' את הסמכויות הפליליות והאזרחיות הנתונות לה". 

פניות אנונימיות

לאור הניסיון שנצבר במהלך תקופת הנוהל ובעקבות פניות מייצגים בנושא, מבהירה רשות המסים, כי תאפשר גם הגשת פניות אנונימיות בתקופה האמורה, שמטרתן בירור חבות המס הנובעת מהן וזאת בטרם הגשת הבקשה. בהתאם להחלטת הרשות בעניין, במידה ובחר הפונה להיכנס בשערי נוהל גילוי מרצון, יהיה עליו להגיש בקשה הכוללת את פרטיו, ויחולו לגביו כל הוראות הנוהל. 

החל מפטור תשלום קנסות וכלה בויתור מוחלט

במסגרת הוראת השעה שפורסמה בנובמבר 2011 ניתנו הקלות מס משמעותיות למי שידווח על הכנסות ונכסים בבעלותו הקיימים מחוץ לישראל. הוראת השעה מיועדת בעיקר לאלו שצברו,קיבלו או ירשו נכסים וכספים מחוץ לישראל, עליהם לא דווחו עד היום וברצונם להסדיר את ענייניהם מול רשויות המס. בגין בקשה, שנמצא שיש מקום לקבלה, ניתנת חסינות פלילית, מוסדר ההיבט האזרחי שבקביעת המס החל וניתנות הקלות משמעותיות בגבייתו: פטור מתשלום קנסות וריבית והפחתה בתשלום הפרשי ההצמדה, עד לוויתור מוחלט.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן