Skip to content

אחרי התבוסה בבחירות: אחמד שפיק מקים מפלגה חדשה

משרדו של אחמד שפיק הודיע היום כי המתמודד שהובס על ידי מוחמד מורסי יקים מפלגה שתעניק קול ל"מיליוני משפחות מצריות שמעוניינות במצרים מודרנית ומתונה". בתוך כך, מתרגלים המצרים את הזכות דמוקרטית הבסיסית: להעביר ביקורת על הנשיא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרדו של אחמד שפיק הודיע היום כי המתמודד שהובס על ידי מוחמד מורסי יקים מפלגה שתעניק קול ל"מיליוני משפחות מצריות שמעוניינות במצרים מודרנית ומתונה". בתוך כך, מתרגלים המצרים את הזכות דמוקרטית הבסיסית: להעביר ביקורת על הנשיא

מאת נועה גרבר

המפסיד במירוץ לנשיאות, אחמד שפיק
מתקשה לוותר על עמדת ההשפעה. המפסיד במירוץ לנשיאות, אחמד שפיק

סוכנות הידיעות המצרית העצמאית RNN דיווחה אמש (ג') כי אחמד שפיק, שהפסיד בקרב על הנשיאות למוחמד מורסי, מתעתד להקים מפלגה פולטית חדשה. זאת בניגוד להצהרות קודמות של שפיק מיד עם היוודע דבר תבוסתו. צוות קמפיין הבחירות של שפיק יצא היום בהצהרה רשמית לכלי התקשורת במצרים, בה נאמר כי מפלגתו של שפיק "תייצג מיליונים של משפחות מצריות שמעוניינות במצרים מודרנית ומתונה". ההודעה לא פירטה מצע פוליטי מוגדר, אולם ציינה כי שפיק "מרגיש מחויב למליוני המצרים שנתנו לו את קולם בבחירות".

זמן קצר לאחר היוודע התוצאות הרשמיות בבחירות לנשיאות, עזב אחמד שפיק את המדינה עם שתיים מבנותיו, על מנת לבצע את מצוות העומרה (עלייה לרגל שלא בחודש החג'; נ"ג) ולבצע ביקור אישי באבו דאבי, כך על פי הודעה רשמית מלשכתו. בעת זו מתבצעים דיונים לגבי שמה ומצעה הרשמי של המפלגה, ועם שובו של שפיק הוא צפוי לצאת בעצמו עם הכרזה רשמית בעניין.

מסימני העידן החדש – המורסי-מטר

בתוך כך, המצרים מעכלים בהדרגה את העידן הפוליטי החדש שנפתח השבוע, עם נצחונו של מורסי, ובמיוחד את ההשלכה הבסיסית ביותר שלו – נשיא שלפחות לכאורה, מחויב לתת לאזרחים דין וחשבון. קבוצה של צעירים מצרים ייסדה ביומיים האחרונים אתר אינטרנט בשם "המורסי-מטר" במטרה לנטר את התנהלותו הפוליטית של מורסי ואת המידה בה הוא ממלא אחר ההבטחות שפיזר כמועמד לנשיאות. האתר מונה את חמשת העניינים המרכזיים סביבם נע מצעו של מורסי: לחם, בעיות התנועה (מהן סובלת מצרים, ובמיוחד קהיר), ביטחון, דלק, וניקיון. לצידן של הבעיות, מציין האתר את הפיתרון שהציע מורסי. בסך הכל, מונה האתר 64 פתרונות שמנה מורסי לבעיותיה השונות של מצרים. מייסדי האתר מעניקים לו תקופה של 100 ימים כדי למלא אותם. משתמשי האתר יוכלו להיכנס אליו במהלך התקופה ולראות בעצמם, כיצד מתפקד הנשיא הנבחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן