Skip to content

מה חלמתם אמש? תנו לי לנסות לפענח את החלום

אתם תשלחו לי חלומות, ואני אנסה להיות עבורכם מעין צפנת פענח. מאת אילנה ארד לוין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעבר ניהלתי פורום פתרון חלומות, וחשבתי שאפשר לעשות את זה גם כאן. אתם תשלחו לי חלומות, ואני אנסה להיות עבורכם מעין צפנת פענח. הנה דוגמה של כמה חלומות ופתרונם המוצע

מאת אילנה ארד לוין

החלום: רכבת שהפכה למטוס

חלמתי שאני נוסעת ברכבת, שלפתע הפכה למטוס שעמד להתרסק וכולם היו בפניקה, ואז ראיתי את אמא של בעלי מטיסה את המטוס ומחייכת.  אני בת 39, אמא לשלושה ילדים, מצב כלכלי ממוצע , עובדת ומאושרת בחיי הנישואים שלי. האם יש פירוש לחלום הזה? קמתי ממש מבוהלת!

יערית

הפתרון: 

יערית יקרה, אכן, החלום מבטא חוויה של פחד ובהלה, כפי שמתבקש כאשר ניצבים בפני האפשרות של התרסקות מטוס. דמות האם של בעלך חשובה. מה היחסים ביניכן? מה את חשה כלפיה? האם משהו השתבש לאחרונה אצל חמותך או ביחסים ביניכן?

החלום מדבר על הגברת תאוצה של משהו בחייך (מרכבת למטוס). כלומר, מעבר אל כלי תחבורה מהיר יותר. אילו דברים בחייך עוברים כרגע תאוצה או שינוי פאזה? מיעוט הפרטים שבחלום מאפשר רק העלאת שאלות וקווים למחשבה. כללית הוא מרמז על פניו על איזשהו מעבר לפאזה חדשה בתחום כלשהו, מעבר שאולי מעורר חרדה.

החלום: שיניים נושרות

כמעט כל לילה אני חולמת שנושרות לי השיניים. אני בת 17 וחצי . מה זה אומר?

תודה,

שרון

הפתרון:

שרון היקרה, חלומות על נשירת שיניים הם חלומות אופיינים להרבה אנשים. לעיתים הדבר נובע, אגב, מלחץ על השיניים מתוך שינה. כך או כך, אובדן שיניים הוא סימן לפחדים ולחוויה של חולשה וקושי בהתמודדות. השיניים נושרות לבני אדם זקנים, חסרי חיוניות, ולפיכך נשירת השיניים מסמלת התפוררות, התפרקות וחולשה בצורה מוגזמת ובולטת.

בררי אילו נושאים מטרידית אותך ומציקים לך. מהם התחומים מהם את חוששת ובהם את חסרת ביטחון? ומהם התחומים בהם את חווה את עצמך יחסית חסרת כוחות או כלים להתמודדות? החלום קורא לך להתבונן לתוך עולמך הפנימי ולאתר מהו התחום המרכזי איתו עלייך להתמודד.

החלום: גלים גבוהים מתקדמים לעברי

הגל הגדול ליד קאנגאווה, מאת הוקוסאי
הגל הגדול ליד קאנגאווה, מאת קאצושיקה הוקוסאי (1832)

אני רווקה בת 37, גרה לבד ועם זה מתמודדת. אני חולמת מידי פעם חלום על גלים גבוהים המתקדמים לקראתי, מלווה בתחושת פחד מוות שלא אצליח לשרוד את הגל. לעיתים בדילמה בחלום אם עליי לקפוץ גבוה או דווקא להיכנע לגל להרפות ולהמתין שיעבור מעליי. לעיתים יש סביבי אנשים, שלא נראים מפוחדים. כאילו רק עליי הגלים מאיימים. החלום הזה מלווה אותי שנים, אך בתקופות לסירוגין.

בילדותי עברתי טראומה קטנה בים, שבה זה קרה באמת ואז קרוב משפחה שלה אותי מהמים רגע לפני שהגל הטביע אותי. ברור לי שמדובר בפחד, ואשמח לניתוח מעמיק יותר שלך וכן לעצה כיצד לטפל בזה.

בתודה מראש,

אילנית

הפתרון:

אילנית יקרה, אפשר לתאר את החיים כגלים של אירועים, נסיבות, גלים של מחשבה וגלים של רגשות ומפגשים בין אישיים הבאים לקראתנו. החיים הם איפוא ים אין סופי של גלים. יש מי המסוגלים לרכוב על הגלים, לשכב על פניהם, להינשא עליהם, יש התופסים גלים ובדרך זו מתקדמים, ויש שהגלים מתנפצים עליהם ואז הם עלולים לטבוע. החיים הם סוג האינטראקציה בין האדם לגל.

נראה שבחלום את מבטאת את יחסך לחיים. אנשים סביבך אינם חוששים, אך עבורך הגלים מאיימים ואת חוששת שלא תשרדי אותם. אמנם בעברך אירוע של כמעט טביעה, מה שיצק כנראה את הדימוי לתודעה שלך, אך נראה שהחלום מבטא יחס שלך לחיים בכלל והעובדה שהם "גדולים עלייך", מאיימים עלייך ואינך חשה שאת מתמודדת איתם כראוי בהשוואה לשאר בני האדם. אלמנט החרדה והדיכאון בולט בחלום.


מייל למשלוח חלומות

חלומות נעימים,

אילנה

  • אילנה היא פסיכולוגית קלינית, יועצת נישואין וסקסולוגית. האתר של אילנה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן