Skip to content

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות השעה את יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, הושעתה הערב מתפקידה ויחד עמה הושעו שלושה חברי ועד ארצי נוספים. הסיבה: אדרעי סירבה להגיע למו"מ עם הנהלת הרכבת על יישום ההסכם הקיבוצי שנחתם עם הנהלת הרכבת. ביום א' יזומנו אדרעי וחבריה לשימוע לפני הדחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, הושעתה מתפקידה ויחד עמה הושעו שלושה חברי ועד ארצי נוספים. הסיבה: אדרעי סירבה להגיע למו"מ עם הנהלת הרכבת על יישום ההסכם הקיבוצי שנחתם עם הנהלת הרכבת. ביום א' יזומנו אדרעי וחבריה לשימוע לפני הדחה

מאת אליק מאור

אדרעי בבית הדין לעבודה במהלך המאבק בהפרטה (צילום: רפי מיכאלי)
אדרעי בבית הדין לעבודה במהלך המאבק בהפרטה (צילום: רפי מיכאלי)

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות , אבי ניסנקורן, השעה ביום ד' בערב את יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי, מתפקידה בוועד העובדים. ההדחה נעשתה באישורו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני. ההשעיה נכנסה לתוקף באופן מיידי, ויחד עמה הושעו שלושה חברי ועד ארצי נוספים.

הסיבה הרשמית להרחקתה מתפקידה כיו"ר ועד: לטענת ההסתדרות אדרעי סירבה להגיע למשא ומתן עם הנהלת הרכבת על גיבוש הסכם קיבוצי, על-פי ההסכמות שהושגו לפני מספר חודשים בין ועד העובדים וההסתדרות לבין הנהלת הרכבת. זאת, למרות שבית הדין לעבודה הורה על לקיים מו"מ אינטנסיבי ורצוף. הסיבה הלא רשמית, לפי YNET: נטען שאדרעי החלה להחתים עובדים על טפסי הצטרפות לארגון מתחרה להסתדרות.

לטענת ניסקורן, נמנעו עד כה להדיחה כדי לא לפגוע במאבק עובדי הרכבת. עוד אמר, כי ההסכם הושג למרות מעורבותה של אדרעי וכי התנהלותה לא הותירה לו ברירה. בעבר הושעתה על תנאי לשלושה חודשים בטענה שאיימה על עובדים בחברה.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הודיע לאדרעי על החלטת ההשעיה הערב. ביום א' יזומנו אדרעי וחבריה לשימוע לפני הדחה מתפקידיהם בוועד, בפני ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן