Skip to content

חדשות אופנה: ספידו מלבישה את ספורטאי ישראל לאולימפיאדת לונדון

בפעם החמישית ברציפות ילבשו ספורטאי ישראל ספידו. השחיינים ישחו במערכת השחייה החדשנית "פאסטסקין 3". האם מצפות לנו הפתעות בבריכה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אולימפיאדת לונדון 2012 מתקרבת בצעדי ענק וחברת "ספידו" חושפת את בגדי ספורטאי ישראל לאולימפיאדה ועוד יותר חשוב – את העובדה כי שחייני ישראל ייהנו ממערכת השחייה החדשנית שלה, פאסטסקין 3.

ספורטאי ישראל בחליפות ספידו. צילום: צחי וזאנה
ספורטאי ישראל בחליפות ספידו. צילום: צחי וזאנה

בחודש נובמבר 2011 הציג השחיין האולימפי זוכה מדליות הזהב מייקל פלפס את מערכת השחייה פאסטסקין 3 של ספידו. מעבר לחליפה עצמה, המערכת כוללת משקפת מאורכת שמאפשרת ראייה רחבה יותר וכובע חדש שמעוצב להקטין את ההתנגדות בבריכה.

מערכת ספידו החדשה פותחה בעקבות מחקר מקיף במעבדות Aqualab של החברה, בשיתוף פעולה עם ספורטאים מובילים, מאמנים וטכנאים ומדעני ספורט מומחים בתחום ההידרודינמי. בנוסף, עבדה ספידו עם פסיכולוגים ידועים בתחום הספורט מאוניברסיטת לאוברו האנגלית.

ד"ר טום וולר, העומד בראש Aqualab, הסביר כי השילוב של החליפה, המקפת והכובע הם שמאפשרים את הקטנת ההתנגדות במים וכתוצאה מכך – הגברת מהירותם של השחיינים. "אנו מאמינים שיצרנו הזדמנות לאתלטים לממש את הפוטנציאל המקסימאלי שלהם בבריכה ומצפים לשמוע כי התוצאה תהיה שבירת שיאים", אמר השבוע וולר בראיון לעיתון הטלגרף.

שחייני ישראל בבגדי ים "ספידו". משמאל: יעקב טומרקין. צילום: צחי וזאנה
שחייני ישראל בבגדי ים "ספידו". משמאל: יעקב טומרקין. צילום: צחי וזאנה

כזכור, לפני שלוש שנים, במהלך אליפות העולם בשנת 2009, החליטה פדרציית השחייה הבינלאומית לאסור על שימוש בחליפות פוליאוריתן שמשפיעות על צורת הגוף ויכולת הציפה שלו. האיסור נכנס לתוקפו בשנת 2010. עוד נקבע, כי כל חליפת שחייה חדשה חייבת לקבל אישור מוקדם מהפדרציה.

בעקבות החלטה זו, החלו שחיינים רבים להשיל חליפות שחייה שניתנו להם על-ידי הספונסרים שלהם ולבחור חליפות בהתאם לביצועים בלבד. במירוץ לבריכות באולימפיאדת לונדון בולטים שני יצרנים רשמיים: ספידו וארנה. חליפת ספידו LZR Racer היתה בשיא ההתעניינות (והאש) באולימפיאדת בייג'ין 2008. מערכת הפאסטסקין 3 (Speedo FASTSKIN3 Racing System) של ספידו מצויה במרכז ההתעניינות בחודשים האחרונים. במקביל יצאה ארנה עם חליפת הפרו-קרבון ( Arena Powerskin Carbon-Pro). באולימפיאדת לונדון 2012 ישחו שחיינים בשתי החליפות.

"לפני ארבע שנים הפערים בביצועים היו גדולים מאוד," אומר ג'וזפה מושקיו, האחראי על פיתוח מותג ארנה, בראיון לאנדרו דמפ כתב ה"אסוסיאטד פרס", "כיום לא מדובר בשניות אלא עשירית שניות שיכולות לעשות את ההבדל במירוץ האולימפי."

ספורטאי ישראל בחליפות ספידו. צילום: צחי וזאנה
ספורטאי ישראל בחליפות ספידו. צילום: צחי וזאנה

כאמור, השחיינים הישראלים ישחו במערכת הפאסטסקין 3 וגם אצלנו בנבחרת מקווים לשבירת שיאים, אם לא שיאים אולימפיים אז לפחות שיאים אישיים. כך או כך, אין ספק שיהיה מעניין לצפות במשחי לונדון 2012.

* * *

אהבתם/ן? עקבו אחרינו בטוויטר, הצטרפו אלינו בפייסבוק

מגפון אופנה גם בטוויטר. מוזמנים לעקוב בשני קליקיםמגפון אופנה גם בפייסבוק. מוזמנים/ות להצטרף בשני קליקים

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן