Skip to content

בחודש יוני חוגגים ברחובות

חודשים יולי אוגוסט הם חודשי ה-Vacances החופשה השנתית המפורסמת של הצרפתים, ובמקביל לה עונת המכירות. מי שלא יוצא לחופש קונה כמו משוגע. חודש יוני לעומת זאת הוא חודש הפסטיבלים.  מאת: עמית מנדלזון (צרפת) חודש יוני הוכרז בצרפת רשמית כחודש של חגיגות, תלמידי התיכון מסיימים את הבגרויות לאט לאט, מתחיל להיות חם במרסי, חם מאוד, גם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חודשים יולי אוגוסט הם חודשי ה-Vacances החופשה השנתית המפורסמת של הצרפתים, ובמקביל לה עונת המכירות. מי שלא יוצא לחופש קונה כמו משוגע. חודש יוני לעומת זאת הוא חודש הפסטיבלים. 

מאת: עמית מנדלזון (צרפת)

מוזיקה מאפריקה - צילום: עמית מנדלזון

חודש יוני הוכרז בצרפת רשמית כחודש של חגיגות, תלמידי התיכון מסיימים את הבגרויות לאט לאט, מתחיל להיות חם במרסי, חם מאוד, גם תל אביב לא היתה מתביישת בחום כזה. והעיר מלאה בפסטיבלים. זה מתחיל ב-21 ליוני היום הארוך בשנה היום שהוכרז באופן רשמי כחג המוזיקה. במות מוצבות בכל העיר, כל אדם שרק ירצה פותח דוכן מזון או משקה. מעבר לבמות הרשמיות כל מוזיקאי או DJ יכול להקים לו עמדה ולנגן ואיש לא יפצה פה. והחגיגה נמשכת אל תוך הלילה.

החלילן - צילום: עמית מנדלזון

מכאן והלאה כל סוף שבוע הוא פסטיבל בפני עצמו.שומעים מוזיקה ורוקדים ברחובות.
אחד הפסטיבלים הפופולרים ביותר הוא פסטיבל אפריקה שנערך בסוף השבוע האחרון של חודש יוני.

רוקדים - צילום: עמית מנדלזון

להקות מכל רחבי אפריקה, וכמו כן להקות צרפתיות שמנגנות מוזיקה אפריקאית התייצבו בזה אחר זה ערב ערב לתת קונצרטים ברחוב הראשי של העיר, בכיכר לאון בלום מוצפת בני אדם שבאו לשחרר לחץ לפני החופשה הגדולה. .

לשיר עם כל הלב - צילום: עמית מנדלזון

6 להקות, כל אחת קונצרט של שעה וחצי, מוזיקה נהדרת, אווירה יוצאת מהכלל. דוכן אוכל קמרונזי, בירה במחיר סביר, מי צריך יותר מזה? אפילו השיכורים רקדו.

ואיך אפשר פסטיבל אפריקה  בלי תצוגת אופנה של בגדים אפריקאים ודוכנים של עבודות יד מתוצרת סנגל, קמרון חוף השנהב, בנין  ועוד.

אבל הלילה מוקדש למוזיקה… כי מחר מתנפלים על החנויות.

עוד תמונות:

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן