Skip to content

אליעזר פישמן: השמועות על מותו הקרוב היו מוקדמות מדי

סיקור העיתונות היום את תגובת איש העסקים אליעזר פישמן לשמועות המרושעות לפיהן הוא חולה אנושות, הוא דוגמא לרמת הענייניות של הסיקור בעיתונות הכלכלית. "רכלנים החליטו שאני על ערש דווי"  סיפר פישמן, שועל תקשורת ותיק, למשקיעים בשוק המניות. הוא ניצל היטב את הבמה שניתנה לו בפתיחת המסחר בבורסה במלאת חצי יובל להפרטת החברה הכלכלית ירושלים בבעלותו, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיקור העיתונות היום את תגובת איש העסקים אליעזר פישמן לשמועות המרושעות לפיהן הוא חולה אנושות, הוא דוגמא לרמת הענייניות של הסיקור בעיתונות הכלכלית. "רכלנים החליטו שאני על ערש דווי"  סיפר פישמן, שועל תקשורת ותיק, למשקיעים בשוק המניות. הוא ניצל היטב את הבמה שניתנה לו בפתיחת המסחר בבורסה במלאת חצי יובל להפרטת החברה הכלכלית ירושלים בבעלותו, כדי להזים את השמועות. המניה זינקה

מאת אורה עריף כץ

"אין לי מחלות, יש לי סוכרת והיא מאוזנת. מי שלא משתכנע, אני מוכן לתת לו את הבדיקות שלי" סיפר פישמן, מבעלי גולבס, ידיעות אחרונות וחברת הכבלים הוט, ודבריו פורסמו במהרה ובפרוטרוט בגלובס (לפני עשר בבוקר) ודקות ספורות לאחר מכן אף בכלכליסט ו-ynet מבית ידיעות אחרונות. בדה מרקר מבית הארץ, העיתון הכלכלי המתחרה של גלובס וכלכליסט, העלו את הידיעה בשעה שתיים בצהריים. עיכוב אלגנטי של כארבע שעות מסחר בבורסה.

אליעזר פישמן. (צילום: ציפי מנשה)

"באחרונה, הרכלנים שבחבורה החליטו שאני על ערש דווי. אני בדרך כלל לא משתמש ביחצ"נות, אבל מהאוניה שטיילתי שלחתי תמונה שאני לא מת. אני מנצל את ההזדמנות: אין לי סרטן… הירידות האחרונות במניה נובעות מזה, בלי קשר למצב החברה. ואל דאגה: האג"חים ישולמו בעקבות המימושים של מיליארדי שקלים".

 

הבשורות המעודדות של פישמן, מתפרסמות גם אחר בשורות האיוב שפרסם דה-מרקר לפני ארבעה ימים תחת הכותרת : "כלכלית ומבני תעשייה של פישמן צנחו ב-21.5% ו-25.9% מתחילת השנה". היום, דה מרקר פרסמו, אמנם באיחור, את דברי פישמן. מניית החברה הכלכלית זינקה בכ- 6%.

האהדה ההדדית בין שני העיתונים מצאה את ביטויה היום גם במאמר שפורסם בגלובס, שטרח לדווח לקוראיו על האווירה העכורה ב'הארץ'. העיתונאי  רועי ברק מתאר במאמרו את המשבר הקשה של הארץ העומד על סף מהלך פיטורים וקיצוצים:

"עיתונאים רבים הביעו באסיפה דאגה לגבי האיכות העיתונאית של "הארץ" בעקבות השינויים שנעשים בו באחרונה ושייעשו בעתיד הקרוב.

במכתב שהפיץ הוועד לפני האסיפה נכתב כי "'הארץ' הולך לשינוי קיצוני, ואחרי גל הפיטורים מחכה לנו מקום עבודה אחר, עם דרישות אחרות ותנאי עבודה שונים לגמרי… ב'דה מרקר' צפוי בקרוב קיצוץ בהיקף לא ידוע… בשורה התחתונה, קבוצת 'הארץ' מתכוונת לייצר הרבה יותר תוכן, משלל סוגים ובפלטפורמות רבות – אבל עם פחות אנשי תוכן, ובלי שינוי מהותי בשכר".

 

1 Comment

  1. ישער
    2 ביולי 2012 @ 10:25

    ידיעות כגון אלה הן סגולה לאריכות ימים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן