Skip to content

ראשי הרשויות ביו"ש החליטו להיות מעורבים יותר בעשייה במועצת יש"ע

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מודאגים מעתיד ההתיישבות, ובתום ישיבה סוערת הם מפרסמים הצהרה וקוראים לדני דיין להישאר בתפקידו, אך דורשים להיות מעורבים בהחלטות. דיין יודיע על החלטתו בתוך יממה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מודאגים מעתיד ההתיישבות, ובתום ישיבה סוערת הם מפרסמים הצהרה וקוראים לדני דיין להישאר בתפקידו, אך דורשים להיות מעורבים בהחלטות.  דיין יודיע על החלטתו בתוך יממה

מאת טובה אבן חן

דני דיין (צילום: ויקימדיה)
לא הצגה של איש אחד. דני דיין (צילום: ויקימדיה)

בישיבה שהוגדרה "סוערת"' שהתקיימה היום (ראשון) בקרני שומרון, מחו למעשה ראשי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון על כך שלא היו מעורבים מספיק בהחלטות שהובלו על ידי מועצת יש"ע. הם מבקשים גם למנות מנכ"ל חדש למועצה, במקום נפתלי בנט שפרש בשנה שעברה.

בתום הישיבה פרסמו ראשי המועצות את ההצהרה הבאה :

"אנו ראשי הרשויות נבחרי הציבור, המייצגים האותנטיים של תושבי יהודה ושומרון, כואבים את האירועים והפרסומים האחרונים". הפרסומים, כזכור, נוגעים להודעות על ההתלבטות של דני דיין אם לעזוב את תפקידו כיו"ר המועצה. ההתיישבות עוברת תקופה לא פשוטה של התחבטות באשר לדרך שבה הם צריכים להתנהל מול המדינה, הציבור והממשלה. בהמשך פרסמו ראשי המועצות ביש"ע עוד מספר עקרונות, שנידונו בישיבה היום, בקרני שומרון.

"לנוכח המצב החדש, אנו רואים את חובתנו לפעול באחריות על הנעשה בהתיישבות, על עתידה ועל הנהגתה. נוכח האתגרים שההתיישבות עומדת בפניהם ומתוך הכרה שאחדות המחנה ושיתוף הפעולה הפנימי, תוך שיח וליבון הדעות השונות, הוא היסוד והערובה להצלחת דרכנו, אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק השותפות שלנו כראשי הרשויות בעשייה היומיומית.

בהמשך כתבו: לצורך שיפור עבודתה של מועצת יש"ע, יורחב פורום המזכירות המצומצם, שיכלול מעתה 8 ראשי רשויות. החלטות פורום זה, כמו גם החלטות ההנהלה והמליאה, יחייבו את כל העושים במלאכה בשם מועצת יש"ע. לדיוני הנהלת יש"ע המורחבת יוזמנו כלל ראשי הרשויות. ראשי הרשויות קראו למר דני דיין להמשיך ולהוביל את מועצת יש"ע.

במקביל, הוקמה ועדת איתור למנכ"ל מועצת יש"ע. בין יתר תפקידיו, יוביל המנכ"ל הנבחר יחד עם יו"ר מועצת יש"ע, את יישום המלצות ועדת הרב אייזנטל. תכנית היישום תוצג עד סוף 2012.

בהמשך להצהרת ראשי הרשויות, פרסם דני דיין, יו"ר מועצת ישע, את התגובה הבאה: "אני מברך על הודעת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון כי יגבירו את פעילותם ומעורבותם במועצת יש"ע. ראשי הרשויות הם נבחרי ציבור והם צריכים לפעול מעבר לד' אמות ישוביהם. הנהגת ההתיישבות אכן אסור שתהיה 'הצגה של איש אחד'." באשר לקריאתם של ראשי הרשויות לדיין להמשיך בתפקידו, אמר דיין כי הוא מודה על האמון שניתן בו, וכי יודיע על החלטתו במהלך היממה הקרובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן