Skip to content

שמעון וילנאי פורש מקול ישראל אחרי 42 שנה

הכתב לנושאי חקלאות, תעשייה וזהירות בדרכים של קול ישראל, שמעון וילנאי, עומד לפני פרישה וזוכה למקלחת של מסיבות פרידה של חקלאים, בהן אירוע הפרידה הגדול שעורכת לכבודו הנהלת תערוכת "קלינטק ה-16"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכתב לנושאי חקלאות, תעשייה וזהירות בדרכים של קול ישראל, שמעון וילנאי, עומד לפני פרישה וזוכה למקלחת של מסיבות פרידה של חקלאים, בהן אירוע הפרידה הגדול שעורכת לכבודו הנהלת תערוכת "קלינטק ה-16" המתקיימת בימים שלישי ורביעי הקרובים (ה-3 וה-4 ביולי) בגני התערוכה בתל-אביב. באירוע שאליו מוזמנים ראשי ארגונים חקלאיים ובכירים מתעשיית הקלינטק הישראלית יוגש לוילנאי אות מיוחד, כהוקרה על תרומתו לחשיפת פניה היפות של החקלאות בישראל לאורך שנים.

שמעון וילנאי (ידיעה וצילום יח"צ: צבי תקשורת)

חיים אלוש, מנכ"ל  חברת "אגרו-משוב" המארגנת את תערוכת הקלינטק בשבוע הבא, מכיר את וילנאי מאז יומו הראשון בתפקיד ומספר כי החקלאים והמימסד החקלאי מזמן כבר לא קוראים לו בשמו שמעון וילנאי אלא בכינוי החיבה שדבק בו: "האדמו"ר של החקלאים בישראל".

אלוש הסביר: "הוא ליווה את החקלאים בצפון ובדרום בכל המלחמות שלהם. גם במאבקים לפיצויים בעיתות מלחמה וגם במאבקים בשנות בצורת. הוא חשף חידושים חקלאיים שהעלו את קרנה של החקלאות ולא התעצל להגיע לכל כנס חקלאי בכל מקום בארץ עם המיקרופון שלו. הוא איש נדיר, שיחסר מאוד לחקלאות וגם לתעשיית הקלינטק."

וילנאי סיקר את החקלאות במהלך כהונתם של שישה שרי חקלאות ואת התעשייה בתקופתם של שישה שרי תעשייה. עם רובם היו לו סיפורים אישיים משעשעים ומיוחדים, שאת חלקם יחשוף באירוע ההוקרה שייערך לכבודו בתערוכת קלינטק בשבוע הבא. חלקם יכונסו מן הסתם בספר שיכתוב.

וילנאי בן 67, נשוי ואב לשלושה וסב לחמישה נכדים, הוא אביה של העיתונאית אורלי וילנאי, המגישה תכנית בוקר בערוץ 10 עם בעלה גיא מירוז.

אחת הידיעות הבלתי נשכחות של וילנאי היתה ידיעה שפרסם על מצב מיפלס הכנרת ביום הראשון שלו ככתב חקלאות. הוא דיווח בטעות, כי מיפלס הכנסת עלה ב-3 אחוזים במקום בשלושה סנטימטרים. הידיעה שודרה בקול ישראל עם הטעות. מיד אחר כך התקשר אליו נציב המים דאז, שמעון טל, ואמר לו בנימוס: כתב יקר, אם הידיעה שלך הייתה נכונה, טבריה היתה נמחקת מעל המפה. זה 3 ס"מ ולא אחוזים.
וילנאי : "איש לא שם לב לטעות ברדיו. במהדורה הבאה שידרתי את הידיעה המתוקנת ובא לציון גואל. טבריה יצאה בשלום מהאירוע ההוא…"

  

1 Comment

  1. ישער
    2 ביולי 2012 @ 10:21

    עוד כמה שנים , מפלס הכנרת יהיה כול כך נמוך ש -3 אחוז ו -3 ס"מ יהיו אותו דבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן