Skip to content

ועדת פלסנר: מופז דחה את ביקורו בבריטניה ובצרפת, עו"ד וינרוט התפטר

מופז החליט לדחות את הביקור ולהישאר בארץ, כדי לנהל באופן אישי את המשבר סביב המסקנות הצפויות של ועדת פלסנר. עו"ד וינרוט התפטר מייצוג ש"ס ויהדות התורה בוועדה והודיע במכתב ההתפטרות ששלח לראש הממשלה, כי הוא נגד סנקציות אישיות למסרבי גיוס מקרב החרדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מופז החליט לדחות את הביקור ולהישאר בארץ, כדי לנהל באופן אישי את המשבר סביב המסקנות הצפויות של ועדת פלסנר. עו"ד וינרוט התפטר מייצוג ש"ס ויהדות התורה בוועדה והודיע במכתב ההתפטרות ששלח לראש הממשלה, כי הוא נגד סנקציות אישיות למסרבי גיוס מקרב החרדים

מאת צבי זינגר

המשנה לראש הממשלה, יו"ר קדימה, השר שאול מופז החליט היום לבטל את ביקורו המדיני בצרפת ובריטניה, שתוכנן להתקיים באמצע השבוע. השר מופז החליט לדחות את הביקור ולהישאר בארץ, על מנת לנהל באופן אישי את המשבר סביב מסקנות ועדת פלסנר הצפויות.

נשאר לנהל את המאבק. מופז במאהל הפראירים (צילום: ציפי מנשה)
נשאר לנהל את המאבק. מופז במאהל הפראירים (צילום: ציפי מנשה)

עו"ד יעקב וינרוט, שייצג בוועדת פלסנר את יהדות התורה וש"ס, התפטר מהוועדה וכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא נגד סנקציות אישיות למסרבי גיוס מקרב החרדים וכי הוועדה פעלה בחוסר אחריות בטיפול בנושא הרגיש הזה. לדברי וינרוט, "פעולות כוחניות, גם אם הן נושאות תוצאות בטווח הקצר, הן הרסניות בטווח הארוך. הטלת סנקציות אישיות תסתום את הגולל על תהליך השילוב שבו החל הציבור החרדי ותגרום לניכור  של ציבור זה."

במהלך הביקור שנדחה, אמור היה השר מופז להיפגש עם ראשי הממשל בצרפת ובבריטניה, בהם שרי החוץ וההגנה של המדינות, ולדון עמם בשורה של נושאים ובהם ההתפתחויות באזור, התנעת התהליך המדיני עם הפלסטינים ונושא הגרעין האיראני. הביקור המדיני שנדחה בא בהמשך לפגישותיו עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וראשי הממשל האמריקני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן