Skip to content

ספרד מחזיקת גביע אירופה לשנת 2012

היסטוריה: אחרי שליטה מוחלטת במשחק מול איטליה, הספרדים הם הראשונים אי פעם שזוכים בשלושה טורנירים גדולים ברציפות. והם אפילו הצליחו לא לשעמם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דבר כזה עוד לא היה: ספרד זכתה הערב ביורו 2012 בקייב, אחרי ניצחון משכנע, 4-0, על נבחרת איטליה. הזכייה של נבחרתו של ויסנטה דל בוסקה חסרת תקדים, בשל העובדה שהספרדים זכו גם ביורו 2008 ובמונדיאל 2010, רצף זכיות שמעולם לא נראה כמותו בכדורגל האירופאי והעולמי.

נבחרת ספרד
הספרדים עם הגביע (Photo by Laurence Griffiths/Getty Images)

סילבה, ג'ורדי אלבה, טורס ומאטה כבשו את השערים בניצחון הקליל של השחקנים של ויסנטה דל בוסקה, ניצחון שהיווה תשובה חד משמעית למבקרים הרבים, שבמהלך הטורניר טענו לא אחת שהסגנון חסר החלוצים של הנבחרת הספרדית משעמם את הצופים.

אבל את האוהדים הספרדים, איך נגיד, זה לא ממש מעניין. הלה רוחה זוכה בעוד טורניר חשוב, ונראה שארון הגביעים של קסיאס ושות' רק ימשיך להתמלא בטורנירים הקרובים. אימפריה בהתהוות.

לבסוף, אי אפשר להתעלם מתוגת המפסידים. אין חובב כדורגל שדמעותיו של פירלו, והשקט של בופון עובר לידו ללא תגובה. אפילו באלוטלי לא יכל להסתיר את העצב. ללוחמים האלה מגיע הרבה כבוד, וחשוב להזכיר גם אותם, למרות הזכייה המרשימה של ספרד.

מהלך המשחק

שתי הנבחרות פתחו בהרכב בו פתחו ברוב משחקי האליפות. ספרד, שוב נטולת חלוצים, נתנה לססק פברגאס את המקום בהרכב על חשבון אלבארו נגרדו, שאיכזב במשחק חצי הגמר נגד פורטוגל. אצל איטליה, לעומת זאת, עסקים כרגיל. פירלו ודה רוסי אמונים על השליטה במרכז השדה, כשמאריו באלוטלי פותח בחוד ההתקפה לצידו של אנטוניו קסאנו.

כבר אחרי שתי דקות ניסתה איטליה להראות שהיא לא באה להוות תפאורה לעוד גביע ספרדי, עם בעיטה מכ-20 מטרים של אנדריאה פירלו, שהלכה החוצה.

בדקה העשירית הגיעה ההזדמנות הממשית הראשונה במשחק, כשאחרי מסירה כפולה בין פברגאס לצ'אבי, האחרון בעט כדור שעלה מעט מעל המשקוף. בשלב הזה הספרדים כבר בכיסא הנהג.

השליטה של ספרד השתלמה כבר בדקה ה-14, אחרי התקפה שכללה אינספור מסירות מהירות, והסתיימה בשער של קשר מנצ'סטר סיטי, דויד סילבה, שניצל הגבהה יפהפיה של פברגאס ונגח פנימה משישה מטר. 1-0 לספרד, ולבופון לא היה סיכוי.

לא עברה דקה, וכבר זכתה איטליה בבעיטה חופשית בקצה השני של המגרש, על סף הרחבה של איקר קסיאס. הבעיטה הלכה החוצה מרגליו של אנדריאה פירלו, לקרן, שהובילה להרחקה של קסיאס בקצות האצבעות ממרכז הרחבה.

בדקה ה-21 ספגה ההגנה האיטלקית מכה קשה, כשג'יורג'יו קייליני נפצע ולא יכל להמשיך.

איטליה לא הפסיקה לנסות להגיע לחלק האחורי של ספרד עם הכדור, אך הלחץ הספרדי עשה את שלו, ולמעט הגבהה בודדת של בלזארטי בדקה ה-27 שהגיעה הישר לידיים של קסיאס, איטליה נשארה בעיקר מתוסכלת.

סילבה חוגג את השער הראשון של הספרדים (Photo by Martin Rose/Getty Images)

בדקה ה-41, התסכול הוכפל, אחרי מסירה של צ'אבי שחתכה את כל ההגנה, ומצאה את המגן השמאלי של נבחרת ספרד, ג'ורדי אלבה, שסיים בקלות מול בופון. 2-0 לספרד. אז מי אמר שאי אפשר להבקיע בלי חלוצים?

בדקות שלאחר מכן באלוטלי המשיך לנסות לקחת את המשחק על עצמו, ללא הצלחה, וגם בעיטה של ריקארדו מונטוליבו ממרחק גדול נהדפה בקלות על ידי קסיאס.

בדקה ה-45 נשלף הכרטיס הראשון במשחק, כשאנדראה ברצאגלי הכשיל את אינייסטה כ-25 מטרים מהשער של בופון. השופט, בתגובה, שלף את הכרטיס הצהוב לשחקן ההגנה האיטלקי.

לפני המחצית סילבה עוד הספיק לנסות את כוחו בבעיטה לשער, שהלכה ישר לידיו של בופון. סיום המחצית הראשונה, 2-0 מבטיח לספרדים. ושום מילה בנוגע לפירלו.

מחצית שנייה

במחצית נכנס אנטוניו די נטאלה על חשבונו של קסאנו, וכמעט מיד הגיע להזדמנות מצוינת, שנגח מעט גבוה מדי מעל המשקוף.

התשובה הספרדית הגיעה מהר מאוד, שפברגאס במהלך יחיד כמעט הבקיע את השלישי לטובת נבחרתו. הזדמנות ספרדית נוספת הגיעה בדקה ה-48, אחרי שג'ורדי אלבה כמעט ועבר את בלזארטי במרחק של כחמישה מטרים מהשער.

די נטאלה כמעט והבקיע שוב, בדקה ה-51, כשממרחק אפסי בעט הישר לידיו של קסיאס. עוד הזדמנות טובה מוחמצת על ידי האזורי, אך ניכר שהאיטלקים לא מוותרים על המשחק הזה.

באלוטלי
באלוטלי. נראה מתוסכל (Photo by Claudio Villa/Getty Images)

האיטלקים ביצעו את החילוף האחרון שלהם כבר בדקה ה-57, שטיאגו מוטה נכנס במקומו של ריקארדו מונטוליבו, וכמעט מיידית לאחר מכן נשרקה לטובתם בעיטה חופשית, שבסופו של דבר הפכה לבעיטה של מאריו באלוטלי, שהלכה גבוה מעל השער.

ביצוע החילוף השלישי כבר בשלב כל כך מוקדם חזר והתנקם בצ'זארה פראנדלי, המאמן האיטלקי, כשאותו תיאגו מוטה שנכנס רק כמה דקות קודם לכן, נפצע בדקה ה-61, ולא חזר למשחק.

מכאן, המשחק עבר לגארבג' טיים, כבר בדקה ה-75. עד כדי כך גארבג' טיים, שגם פרננדו טורס נכנס כדי לקחת חלק בחגיגה, כשהחליף את פברגאס, מבשל השער הראשון.

בדקה ה-79 כמעט והגיע השער השלישי, אחרי התקפה מהירה של הספרדים, אך הקוון הרים את הדגל והמהלך נפסל. אגב, גם הכדור לא ממש נכנס לטורס.

אבל בדקה ה-84, אותו טורס הצטרף לחגיגה. אחרי מסירת עומק מעולה של אינייסטה, שהשאירה אותו לבד מול בופון, הוא לא התבלבל וכבש את השלישי לרשת של השוער האיטלקי. 3-0 ספרד.

מכאן, זו כבר תבוסה. חואן מאטה, שנכנס רק דקה קודם לכן במקום אינייסטה, כבש את אחד השערים הקלים בקריירה שלו, אחרי בישול של טורס שהשאיר אותו מול שער ריק. 4-0 קליל ומשפיל.

פרננדו טורס
טורס חוגג (Photo by Laurence Griffiths/Getty Images)

דקה 93: זה נגמר. גביע אירופה לאומות חוזר למדריד.

הרכבים:

ספרד: קסיאס, ארבלואה, ראמוס, פיקה, ג'ורדי אלבה; צ'אבי אלונסו, בוסקטס, צ'אבי, אינייסטה (מאטה, 87), דויד סילבה (פדרו, 59); פברגאס (טורס, 75).

איטליה: בופון, אבאטה, בונוצ'י, ברצאגלי, קייליני (בלזארטי, 21); דה רוסי, פירלו, מונטוליבו (תיאגו מוטה, 57), מארקיזיו; באלוטלי, קסאנו (די נטאלה, 45).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן