Skip to content

פיתוחי סטודנטים: מערכת צינתור זעירה ורובוט-מנתח

רובוט זעיר, המסוגל לנוע בקלות בעורקים, גם במקומות מסובכים וקשים לטיפול, ולצנתר כלי דם; זרוע הרובוטית המגיבה כזרוע אנושית לפעולות כירורגיות, למטרות סימולציה והוראה; רובוט "יד זעירה" לשימוש בניתוחים עדינים, כשיד המנתח עלולה לגרום לנזקים לאיברים הפנימיים בהתערבות הכירורגית. פיתוחי סטודנטים לרפואת העתיד במרכז האוניברסיטאי אריאל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסטודנטים של מעבדות הנדסת המכונות והמכטרוניקה של המרכז האוניברסיטאי באריאל מפתחים רובוטים ומערכות חדשות שישנו את פני הרפואה העתידית.

הסטודנטים יקיר נגר ומנור אלתר, מהמרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, פיתחו כחלק מפרויקט הגמר שלהם, בהנחיית ד"ר ניר שוולב, מערכת צינתור זעירה. המערכת מורכבת מרובוט זעיר, המסוגל לנוע בקלות בעורקים, גם במקומות מסובכים וקשים לטיפול. הרובוט מיועד לשימוש רפואי, כחלק מתהליך צינתור של כלי דם. לאחר החדרתו לגוף הוא מתחיל לנוע ולזחול בעורקים השונים, כשהוא "סוחב" איתו ציוד רפואי דוגמת קטטר או צנתר. הרובוט הזעיר יכול גם לשמש לפתיחת סתימות בעורקים.

פרויקט היד לסימולציה רפואית של הסטודנטים נתנאל בן ישי ועומר שוחט נעשה בשיתוף פעולה עם בית החולים תל השומר. הזרוע משמשת לסימולציה עבור הוראת רפואה, התמחויות או אימון צוותי רפואה. הזרוע הרובוטית מגיבה כזרוע אנושית לפעולות הכירוגיות וגם מגיבה בהתאם על ידי פיתוח סימפטומים שונים כתגובה לפעולות. פעולות הזרוע נשלטות על ידי רופא בעמדת בקרה או על ידי פעולה אוטומטית.

רובוט היד הזעירה של הסטודנטים דורון לוי ורן חזקיהו מיועד לשימוש בניתוחים עדינים כשיד המנתח עלולה לגרום לנזקים לאיברים הפנימיים בהתערבות הכירורגית, בגלל גודלה. הרובוט מאפשר חיקוי פעולת היד בקנה מידה זעיר ומיועד לשמש מנתחים ככלי כירורגי בחדר הניתוח. הזרוע מדויקת בפעולתה ומאפשרת למנתחים תנועה בחללים צפופים ורגישים, בלי חשש לפגוע במנותחים.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן