Skip to content

שנתיים מאסר על הכנת מטען חבלה והנחתו בפרויקט של חברת גינדי

בעל עסק לאלקטרוניקה, ללא עבר פלילי, הכין מטען חבלה עבור לקוח מעולם הפשע והטמין אותו עבורו באתר בנייה. השופטת התחשבה בנסיבות המעשה וגזרה עליו שנתיים מאסר בפועל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעל עסק לאלקטרוניקה, ללא עבר פלילי, הכין מטען חבלה עבור לקוח מעולם הפשע והטמין אותו עבורו באתר בנייה. השופטת התחשבה בנסיבות המעשה וגזרה עליו שנתיים מאסר בפועל

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי מרכז גזר ביום א' 24 חודשי מאסר על מיכאל פרוכורנקוב שהורשע בהכנת מטען חבלה ובהנחתו בפרויקט של חברת גינדי.

"צעיר מוכשר". מטען חבלה (צילום אילוסטרציה)

פרוכורנקוב, 25, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של סיוע לייצור נשק. על פי עובדות כתב האישום, במהלך חודש יולי 2011 נטל חלק בייצור מטען חבלה במשקל של כ-500 גרם, המופעל באמצעות מערכת אזעקה MVP והטמין את מטען החבלה בבניין שהיה מצוי בבנייה, בבעלות חברת "גינדי", שממוקם בדרך 21 בכפר גנים.

מתוך תסקיר שרות המבחן עולה, כי פרוכורנקוב, רווק וללא עבר פלילי, שתואר כ"בעל כישרון וכישורים טבעיים", למד להתקין מחשבים ולתפעלם וכן עסק בהתקנת מצלמות אבטחה, מערכות אזעקה לרכבים ותיקון מחשבים. מומחיותו בתחום הובילה להצלחת עסקו ובין לקוחותיו היה לקוח שמעורה בעולם הפשע, אשר סיפק לו עבודה והפך מקור פרנסה קבוע עבור פרוכורנקוב.

אותו לקוח הוא שפנה אל פרוכורנקוב וביקש את סיועו בייצור מטען חבלה וכן בהנחתו בבניין. פרוכורנקוב ידע על כוונותיו הפליליות של הלקוח וחרף זאת שיתף עמו פעולה. לדבריו עשה זאת משום שחשש לחייו אם יסרב לשתף פעולה. במשך כל המשפט סירב פרוכורנקוב לחשוף את זהותו של הלקוח.

השופטת ורדה מרוז כתבה בהחלטתה כי " לצד החומרה הרבה בביצוע העבירות, אין להתעלם מנסיבותיו האישיות של הנאשם ומנסיבות ביצוע העבירות שבהן הורשע. לעניין זה, יש להתחשב בגילו הצעיר, בעברו הנקי, בחרטה והצער שהביע, וכן בעובדה שאין מדובר בצעיר המצוי בשולי החברה, אלא בצעיר מוכשר, בעל דפוסי התנהגות נורמטיביים, אשר בידיו הכלים והכישרון לבנות חיים נורמטיביים".

כאמור גזרה השופטת על פרוכורנקוב 24 חודשי מאסר בפועל בניכוי מעצרו מה-8 באוגוסט 2011, כך שבפועל, בניכוי שליש ממעצרו הוא צפוי להשתחרר בעוד חודשים ספורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן