Skip to content

אוסטרליה תומכת בקיום דקת דומייה לרגל 40 שנה לטבח במינכן

אילנה רומנו ואנקי שפיצר, שבני זוגן נרצחו בפיגוע באולימפיאדת מינכן לפני ארבעים שנה, נפגשו עם יו"ר הפרלמנט האוסטרלי המבקר בישראל והודו לו על תמיכת מדינתו בקמפיין לקיום דקת דומייה באולימפיאדת לונדון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אילנה רומנו ואנקי שפיצר, שבני זוגן נרצחו בפיגוע באולימפיאדת מינכן לפני ארבעים שנה, נפגשו עם יו"ר הפרלמנט האוסטרלי המבקר בישראל והודו לו על תמיכת מדינתו בקמפיין לקיום דקת דומייה באולימפיאדת לונדון

מאת צבי זינגר

סגן שר החוץ, דני איילון, ואלמנותיהם של שניים מ-11 הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן לפני ארבעים שנה, נפגשו היום עם יו"ר הפרלמנט האוסטרלי, פיטר סליפר, והודו לו על התייצבותו של הפרלמנט האוסטרלי לצד הדורשים את איזכור הטבח במינכן עם פתיחת משחקי אולימפיאדת לונדון.

סגן שר החוץ ואלמנות הספורטאים עם יו"ר הפרלמנט האוסטרלי (צילום: יוסי זמיר)

יו"ר הפרלמנט האוסטרלי מקיים בימים אלה ביקור מדיני בישראל. אילנה רומנו ואנקי שפיצר, אלמנותיהם של יוסף רומנו ואנדריי שפיצר, שנרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים באולימפיאדת מינכן, מובילות בחודשים האחרונים קמפיין עולמי בשם "JustOneMinute" אשר מטרתו להביא לשינוי החלטת הוועד האולימפי הבינלאומי שלא לקיים דקת דומייה לציון ארבעים שנה לטבח במינכן.

הקמפיין עורר עניין רב בקרב פרלמנטים, רשתות תקשורת בין-לאומיות, ארגונים וקהילות יהודיות ברחבי העולם, והביא לתמיכה נרחבת במדינות העולם ובהן אוסטרליה.

ביקורו של יו"ר הפרלמנט האוסטרלי בישראל מתקיים לאחר שלפני שבוע בדיוק העביר הפרלמנט האוסטרלי פה אחד הצעה הקוראת לוועד האולימפי הבין-לאומי לקיים את דקת הדומייה בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בלונדון. לאחר שעברה ההצעה בפרלמנט עמדו כל חברי הפרלמנט האוסטרלי דקת דומייה ספונטנית.

סגן השר הודה ליו"ר הפרלמנט על תמיכתו האישית ועל תמיכתם של כל חברי הפרלמנט האוסטרלי בקמפיין דקת הדומייה: "העם בישראל מודה לך ולעם באוסטרליה על החלטתכם המוסרית והערכית לקיים דקת דומייה לזכרם של ספורטאי מינכן שנרצחו בשל היותם ישראלים".

אילנה רומנו ואנקי שפיצר הודו גם הן וציינו: "ארבעים שנה צעדנו לבד ומדהים שעכשיו גם ממשלת ישראל וגם ממשלות נוספות בעולם תומכות בנו ומבינות את העוול שנעשה לנו. אנו רוצות לציין במיוחד את הפרלמנט האוסטרלי שהיה מהראשונים לקרוא לוועד האולימפי לקיים את דקת הדומייה. התמיכה הרבה שלה אנו זוכות נותנת לנו כוח להמשיך, כי אנחנו כבר לא לבד במאבק לקיום דקת דומייה."

אוסטרליה היתה מהמדינות הראשונות אשר הביעו תמיכה נרחבת במאמץ שמוביל סגן שר החוץ לקיום דקת הדומייה בפתיחת המשחקים בלונדון בסוף החודש. מכתב תמיכה בנושא החתום בין היתר על ידי ראש ממשלת אוסטרליה, יו"ר האופוזיציה ושר החוץ, נשלח מוקדם יותר ליו"ר הוועד האולימפי הבין-לאומי, ז'אק רוג, לאחר שהאחרון סירב לבקשת סגן השר לקיום דקת הדומייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן