Skip to content

פרשת הולילנד: כ-2 עד 2.5 מיליון שקלים נתרמו ל"יד שרה"

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום היה אורי לופוליאנסקי ממלא מקומו של אולמרט בעיריית ירושלים ועמד בראש ועדת התכנון לבנייה, תפקיד מפתח להצלחת פרויקט הולילנד. כדי לקדם את הפרויקט, היה צריך לתת יד ל"יד שרה". 130 אלף שקלים נוספים שינו את עמדתו של מהנדס העיר לגבי הפרויקט - על פי עדותו של עד המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום השלישי לעדותו של עד המדינה בפרשת הולילנד הוקדש למערכת היחסים עם ראש העירייה שנבחר לאחר אהוד אולמרט, אורי לופוליאנסקי, וכן קשריו עם מהנדס העיר – אורי שיטרית.

"נוצרה בינינו כימיה". לופוליאנסקי (צילום: גילה ברנד, ויקימדיה)
"נוצרה בינינו כימיה". לופוליאנסקי (צילום: גילה ברנד, ויקימדיה)

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום היה לופוליאנסקי ממלא מקומו של אולמרט בעיריית ירושלים ועמד בראש ועדת התכנון לבנייה, תפקיד מפתח להצלחת פרויקט הולילנד. עד המדינה סיפר, כי לופוליאנסקי לא רק שהיה יו"ר הוועדה שמאשרת בסופו של דבר את הפרויקט, אלא גם מילא תפקיד נכבד בקואליציית אולמרט בעיריית ירושלים, שמטבע הדברים נזקקה לחרדים. את חשיבותו לפרויקט הולילנד תיאר עד המדינה במילים: "כמו המשמעות של אולמרט".

עד המדינה סיפר, כי לופוליאנסקי הדגיש בפניו את החשיבות של ארגון "יד שרה", ארגון שהקים קודם להיותו ראש עיריית ירושלים. לדברי עד המדינה, הוא ביקש לסייע לעמותה באמצעות קידום הפרויקט. "הוא אמר שזה הדבר החשוב לו ביותר בחייו, זה מפעל שהוקם לזכר אמו. הוא הסביר שאין ל'יד שרה' מימון ממשלתי… (אמרתי לו – א.ז.) אנחנו מאוד מעוניינים בעזרתך, בכל עזרה שתוכל להגיש לנו בקידום הפרויקט… נוצרה בינינו כימיה ואז אמרתי לו: נשמח לעזור לך בכל צורה בנושא יד שרה". סה"כ הועברו לארגון, לדברי עד המדינה, כ-2 עד 2.5 מיליון שקלים.

עדותו של העד עסקה גם במהנדס העיר, אורי שטרית. לדבריו, העביר לו 130 אלף שקלים, שהביאו לכך שמהנדס העיר שינה את עמדתו לגבי פרויקט הולילנד, והחליט לתמוך בתכנית הבנייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן