Skip to content

עשרות הרוגים ופצועים בשרשרת פיגועים בעיראק

עיראק ממשיכה לרעוש: שרשרת פיגועים נוספת החרידה ערים גדולות רבות במדינה וגבו מחיר דמים כבד גם ביממה האחרונה. המדינה רבת השסעים מחפשת לפלס את דרכה ליציבות ולשגרה עוד חודשים ארוכים אחרי עזיבת הכוחות האמריקניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי מכוניות תופת התפוצצו אתמול (ג') בשוק בעיר כרבלא, כ-90 ק"מ מדרום לבגדאד והביאו להריגתם של שבעה בני-אדם ולפציעתם של כ-30. הפיגוע היה בקרבת מסגד שיעי חשוב בעיר שבסביבתו התאספו עולי-רגל שיעים. הפיגועים אירעו בזמן שבו מתכוננת העיר כרבלא, המהווה מרכז רוחני חשוב לשיעים, להגעתם הצפויה של רבבות עולי-רגל שיעים מכל רחבי העולם, בסוף השבוע הקרוב, לציון יום הולדתו של אל-מהדי, המשיח השיעי.

זירת הפיגוע ושרידי מכונית התופת בלב כרבלא
הקורבנות - עולי-רגל שיעים. זירת הפיגוע ושרידי מכונית התופת בלב כרבלא

בהודעה שפרסמה משטרת עיראק לאחר האירועים, נטען שאחד מאנשיה נהרג בתקרית אחרת, צפונית לעיר בגדאד. בעיר מוסול, בצפון עיראק, התנקשו חמושים במוחמד ג'אסם עבד אל-מג'יד, מרצה במכללת "אל-אימאם אל-עזם". נוסף על כך, נהרגו שלושה אנשים ונפצעו 15 בעיר א-תאג'י, כ-20 ק"מ מצפון לבגדאד כתוצאה משני פיצוצים. בין ההרוגים היה גם קצין משטרה.

פיגוע נוסף אירע בעיר א-דיוואניה. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי גורמים במשטרת עיראק ומגורמים מקומיים  על 25 הרוגים  ועל עשרות פצועים. הפיגועים של היום הם חוליה בשרשרת ארוכה של פיגועים הפוקדים את עיראק בשבועות האחרונים, דבר שהמומחים מחזירים אותו לשסעים הפנימיים בין הקבוצות האתניות והדתיות ולמחלוקות הפוליטיות בעיראק, שמקבלים ביטוי בפיגועים קשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן