Skip to content

אושר בשב"ס: רוצח ראש הממשלה יוכל לצאת מהבידוד

יגאל עמיר יועבר לתא באגף סגור, בו שוהים אסירים נוספים. הפרדתו נמשכה בהתבסס על חוות דעת של המשטרה והשב"כ. הפעם, לא הגיעה שום דרישה מצדם. משירות בתי הסוהר נמסר, כי לא נמצאה עילה להמשך החזקתו בתנאי בידוד. יחימוביץ': "הוצאתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה רבין, מהבידוד והבאתו בקהל האסירים האחרים מותירה טעם מר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יגאל עמיר יועבר לתא באגף סגור,  בו שוהים אסירים נוספים. הפרדתו נמשכה בהתבסס על  חוות דעת של המשטרה והשב"כ. הפעם, לא הגיעה שום דרישה מצדם. משירות בתי הסוהר נמסר, כי לא נמצאה עילה להמשך החזקתו בתנאי בידוד. יחימוביץ': "הוצאתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה רבין, מהבידוד והבאתו בקהל האסירים האחרים מותירה טעם מר"

מאת אליק מאור

הבוקר נודע כי רוצח ראש הממשלה יצחק רבין,  יגאל עמיר, יוכל לצאת מהבידוד בו הוא נתון והוא יועבר מאגף ההפרדה לאגף רגיל, בו ישהה עם אסירים נוספים. כך אישר השבוע שירות בתי הסוהר. עד כה התנגדו שירותי הביטחון לכל פנייה בעניין זה, אולם הפעם, כך טען השב"ס, לא הגיעה כל התנגדות לבקשתו של הרוצח.

עמיר מרצה זה 17 שנים את עונשו בהפרדה מלאה משאר האסירים. עד שנת 2006 הוא הוחזק בתאו כשהוא מצולם 24 שעות ביממה ובהשגחה מלאה. בתחילת מאסרו הוא הושם בתא מיוחד בכלא איילון ולאחר מכן הועבר לבתי סוהר אחרים, עד שנכלא בכלא רימונים בו הוא שוהה כיום.

משנת 2006 הוצאו המצלמות מתאו, והוא זכאי לשיחות טלפון ולמבקרים. הסיבה העיקרית להמשך החזקתו בתא מבודד הייתה נעוצה בטענות בדבר מסוכנותו ועקב העובדה שעד היום לא הביע הרוצח חרטה על מעשיו. כמו כן נטען כי יש חשש לחייו. הפרדתו משאר האסירים נבדקה פעמיים בשנה, כול חצי שנה מחדש על ידי השב"ס. הפרדתו נמשכה בהתבסס על  חוות דעת המשטרה והשב"כ. הפעם, לא הגיעה שום דרישה מצד הגורמים הללו בעניין הפרדתו, לוועדה שדנה בכך לפני מספר ימים. 

משירות בתי הסוהר נמסר, כי לא מצאה עילה להמשך החזקתו בתנאי בידוד ולכן החלו בשב"ס לבחון אסירים בקפדנות ובזהירות, כדי שיוכלו לשהות יחד עם עמיר באותו תא. כאמור, ישהה עמיר בתא באגף סגור, בו נמצאים האסירים בכל שעות היום למעט טיולים בחצר הכלא.

באמצע 2011 ערער הרוצח, באמצעות פרקליטו, עו"ד אריאל עטרי, לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, להשאירו בבידוד. בעקבות עתירתו ואחרות שקדמו לכך, הורה בית המשפט לאפשר לו ללמוד בחברותא תורה ולשקול חלופות לכליאתו בהפרדה. מאז תחילת מאסרו, ולמרות התנגדות המדינה, הצליח הרוצח להינשא ולהביא ילד לאוויר העולם.

ראש האופוזיציה, יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', אומרת כי "הוצאתו של יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה רבין מהבידוד והבאתו בקהל האסירים האחרים מותירה טעם מר. עמיר אינו אסיר רגיל, והפשע שביצע לא היה מעשה רצח פלילי, אלא ירי אל לב ליבה של הדמוקרטיה וניסיון לסכל מהלך מדיני של ממשלה נבחרת, באמצעות רצח ראש ממשלה נבחר. הקלה בתנאיו אינה בגדר הפגנת אנושיות לאסיר רגיל, אלא, למרבה הצער, טשטוש נוסף של אירוע נורא, שצריך להיזכר באופן נוקב וחד בהיסטוריה של מדינת ישראל".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן