Skip to content

מיסז'ניקוב על הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה: "ככה אי אפשר לעבוד"

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מתנגד לקיצוץ הרוחבי בתקציב שצפוי לעלות לדיון בממשלה ביום ראשון: כך אי אפשר לעבוד. הציג היום את תכנית העבודה של המשרד לשנת 2012 שתעמוד בסימן הוזלת עלויות הנופש בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיסז'ניקוב, שמתנגד לקיצוץ הרוחבי בתקציב שצפוי לעלות לדיון בממשלה ביום ראשון, הציג היום את תכנית העבודה של משרד התיירות לשנת 2012 וציין כי היא תעמוד בסימן יישום ועדת עלויות הנופש בישראל והפיכת החופשה בארץ לזמינה יותר, זולה יותר ומגוונת יותר

מאת: עירית רוזנבלום

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מתנגד לקיצוץ הרוחבי שאמור לעלות לדיון בממשלה ביום ראשון בטענה ש"ככה אי אפשר לעבוד. נפגעות תוכניות העבודה השוטפות".

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. היעד: הוזלת החופשה

מיסז'ניקוב דיבר בוועידת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. לדבריו, היעד המרכזי של משרד התיירות לשנה הקרובה הוא הפיכת החופשה בישראל לזמינה יותר, זולה יותר ומגוונת יותר. "האתגר של תעשיית התיירות הוא להוריד את העלויות כדי לאתגר את הישראליים להעדיף חופשה כחול לבן", הדגיש, "אנו נפעל להפחית את הרגולציה העודפת, להסיר את החסמים המיותרים וליצור את התנאים להרחבת בתי המלון ולבניית מלונות חדשים. מהלך זה יתרום להגדלת ההיצע המלונאי ובמקביל יוזיל את המחירים", אמר השר.

עם זאת, מי שמצפה שמחירי המלונות בחגים ובחופשות יוזלו – שלא יעצור את נשימתו. המלונאים הסבירו באחרונה שכדי שמחירי המלונות יירדו יש צורך להגדיל את היצע החדרים ולהפחית את העלויות שלהם. הם גם טוענים שההשקעה במלונאות אינה משתלמת כיום ולכן אין התחלות בנייה משמעותיות. לדברי נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, הפתרון למי שרוצים לנפוש עם ילדיהם הוא לצאת לחופשה בזמנים אחרים, שאינם תקופות שיא, כלומר, לא בתקופות של חגים וחופשה מבתי הספר והגנים וגם ליעדים פחות מבוקשים.

 

בין המשימות: דירוג מלונות וקרן לים המלח

בין המשימות הנוספות של המשרד לשנה זו ציין מיסז'ניקוב את החלת הדירוג מחדש של בתי המלון בארץ והקמת הקרן הייעודית לפיתוח תיירותי וסביבתי בים המלח. השר הוסיף, כי בשנה הקרובה יפעל משרד התיירות להסרת החסמים והוויזות ממדינות קאזחסטאן וגיאורגיה, וכן יחתור להענקת מתן אשרות לתיירים מהודו וסין. בנוסף, תוגבר הפעילות בשווקים המתפתחים ובהם ברזיל, הודו, קוריאה ומזרח אירופה ותחוזק הפעילות השיווקית בשווקים המסורתיים.
עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, שהם הסוכנים שמביאים לישראל תיירים בקבוצות, מונה במסגרת הנושאים החשובים גם את השגת הסכם התעופה עם האיחוד האירופי, שיגדיל את מספר הטיסות והחברות לישראל וממנה במסגרת הסכם תעופה חדש; פעולות בתחום השיווק כמו הבטחת המשך פעילותם של המשווקים בחו"ל ותוספת של משווקים חדשים; שיווק בחו"ל המיועד לסייע להגעת תיירות בתקופות שפל יחסי; מתן פתרונות לניהול תנועת תיירות באגן העיר העתיקה בירושלים והמשך הסרת חסמים בתחום אשרות.

במהלך הוועידה, ציין שר התיירות את הישגי התיירות לשנת 2011 ואת היציבות בתנועת התיירות לישראל הודות לפעילות המשרד. בשנת 2011 הגיעו כ-3.5 מיליון תיירים – כמות הדומה לשנת 2010, שנת השיא בתיירות, על אף התמורות הגיאו פוליטיות שהתרחשו באירופה ובמזרח התיכון. השר שיבח את הפעילות השיווקית המאומצת של שעשה משרד התיירות, וכן את ההשקעה הגדולה שבוצעה בפיתוח התשתיות ושיפור השירות, אשר תרמו להרחבת את התעסוקה בענף התיירות לכ-100,000 עובדים ולגידול בהכנסות למשק ל-35 מיליארד שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן