Skip to content

מי תומך בהקלות ליגאל עמיר?

שירות בתי הסוהר החליט על ביטול בידודו של הרוצח יגאל עמיר ומזכ"ל מרצ, דרור מורג, מיהר לפרסם גינוי:"מדובר בהחלטה שגויה ומקוממת, שנועדה להעביר מסר סלחני כלפי רוצח ראש הממשלה". אולם לא חלפו אלא שעות אחדות ויו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "הרוצח יגאל עמיר הוא איש נתעב… אבל מרצ מאמינה, שגם לרוצחים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שירות בתי הסוהר החליט על ביטול בידודו של הרוצח יגאל עמיר ומזכ"ל מרצ, דרור מורג, מיהר לפרסם גינוי:"מדובר בהחלטה שגויה ומקוממת, שנועדה להעביר מסר סלחני כלפי רוצח ראש הממשלה". אולם לא חלפו אלא שעות אחדות ויו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "הרוצח יגאל עמיר הוא איש נתעב… אבל מרצ מאמינה, שגם לרוצחים נקלים יש זכויות אדם" 

מאת צבי זינגר

האם מפלגת מרצ תומכת בהקלות שאותן החליט שירות בתי הסוהר לתת לרוצח יגאל עמיר? תלוי, כנראה, את מי שואלים.

בעקבות אותן הקלות פרסם מזכ"ל מרצ, דרור מורג, גינוי נמרץ להחלטת שב"ס, בעמוד הפייסבוק של מרצ: "בעקבות ההחלטה להוציא את יגאל עמיר מבידוד, מסר מזכ"ל מרצ, דרור מורג: 'מדובר בהחלטה שגויה ומקוממת, שנועדה להעביר מסר סלחני כלפי רוצח ראש הממשלה, שמעולם לא הביע חרטה על מעשיו. עמיר הוא רוצח נתעב ומסוכן, שלא ראוי להקלה בעונש והוא עשוי לנצל את מפגשיו עם האסירים האחרים כדי להמשיך ולהפיץ את משנתו הרצחנית'".

לא חלפו אלא כמה שעות ויו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה ובעמוד הפייסבוק של מפלגתה תגובה הפוכה לגמרי שבה נאמר: "הרוצח יגאל עמיר הוא איש נתעב, שפגע אנושות בחברה הישראלית, אבל מרצ מאמינה, שגם לרוצחים נקלים יש זכויות אדם שמדינה וחברה מתוקנות חייבות לכבד". שתי התגובות, אגב, נשארו על עמוד הפייסבוק של המפלגה, אבל במרצ מדגישים כי את עמדתה הרשמית של המפלגה משקפת ח"כ זהבה גלאון.

זה לצד זה - דיעה וןהיפוכה בעמוד בפייסבוק של מרצ
זה לצד זה - דיעה והיפוכה בעמוד בפייסבוק של מרצ

רוב גורמי השמאל, אגב, הגיבו בגינוי להחלטת שב"ס. יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, מתח ביקורת על ההחלטה ואמר כי "על השב"ס לבחון מחדש את החלטתו להוציא את יגאל עמיר מבידוד. רוצח ראש הממשלה מעולם לא הביע חרטה ומנצל כל הזדמנות על מנת להפיץ את תורת השנאה ולהתפאר במעשיו, לכן הוצאתו מבידוד עלולה לפגוע בביטחון המדינה ויש לבטלה לאלתר. יגאל עמיר איננו כמו שאר האסירים, הוא הטרוריסט היהודי המסוכן ביותר הכלוא היום בישראל וכך יש לנהוג בו".

יו"ר מפלגת העבודה וראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה בצהריים: "הוצאתו של יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה רבין מהבידוד והבאתו בקהל האסירים האחרים מותירה טעם מר."הוא לא אסיר רגיל, והפשע שביצע לא היה מעשה רצח פלילי אלא ירי אל לב ליבה של הדמוקרטיה וניסיון של אזרח אחד לסכל מהלך מדיני של ממשלה נבחרת באמצעות רצח ראש ממשלה נבחר. הקלה בתנאיו היא לא בגדר הפגנת אנושיות לאסיר רגיל, אלא, למרבה הצער, טשטוש נוסף של אירוע נורא, שצריך להיזכר באופן נוקב וחד בהיסטוריה של מדינת ישראל".


1 Comment

  1. דן
    5 ביולי 2012 @ 8:17

    ועל זה נאמר,צדקנות היא מפלטם של הרשעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן