Skip to content

מטוס אל על נחת בחירום בלונדון בגלל ניצוצות אש ועשן שנפלטו מאחד המנועים

מטוס אל על נחת בחירום בלונדון בגלל ניצוצת אש ועשן שנפלטו מאחד המנועים. הטייסים הרגישו במכה במטוס, הריחו ריח של שמן שרוף והדיילים דיווחו על ניצוצות ועשן שנפלטים ממנוע מספר 4. הטייסים הדמימו את המנוע, שאיבד במהירות את כוח הסחב של, הכריזו "מיידיי" ונחתו בשלום. הנוסעים הועברו לשני בתי מלון בנמל התעופה הית'רו. מאל על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטייסים הרגישו במכה במטוס, הריחו ריח של שמן שרוף והדיילים דיווחו על ניצוצות ועשן שנפלטים ממנוע מספר 4. הטייסים הדמימו את המנוע, שאיבד במהירות את כוח הסחב שלו, הכריזו חירום ונחתו בשלום. הנוסעים הועברו לשני בתי מלון בנמל התעופה הית'רו. מאל על נמסר, כי בכל שלבי האירוע לא נשקפה סכנה לנוסעים ולמטוס

מאת עמי אטינגר 

בואינג 747 של אל על
בואינג 747 של אל על

צוות מטוס בואינג 747-400 בטיסת אלעל 318, שהמריא בחצות מלונדון לנתב"ג עם 410 נוסעים ואנשי צוות, נאלץ להכריז על מצב חירום לאחר כ-20 דקות טיסה ולחזור לנחיתה בלונדון. זאת, לאחר שהטייסים הרגישו מכה במטוס, הריחו ריח של שמן שרוף בתא הטייס, ראו כי מנוע מספר 4 מאבד במהירות את כוח הסחב שלו והדיילים דיווחו כי רואים ניצוצות אש ועשן נפלטים מהמנוע. הטייסים הדמימו מיד את המנוע ונחתו בשלום והמטוס קורקע. הנוסעים הועברו לבתי מלון בנמל התעופה.

כ-10 דקות לאחר ההמראה, כאשר מטוס הג'מבו הגיע לגובה של כ-20 אלף רגל, הרגיש הקברניט אילן מרגלית והקצין הראשון מכה במטוס וריח של שמן שרוף חודר לתא הטייסים. מבט מהיר על לוח המחוונים הראה, כי מנוע מספר 4 מאבד במהירות כוח. במקביל החלו דיילים לדווח, כי רואים ניצוצות אש ועשן נפלטים ממנוע מספר 4. הקברניט החליט לדומם את המנוע,  להכריז חירום, לחזור לנחיתה בנמל הית'רו של לונדון ולדווח למרכז שליטה של אל על בנתב"ג על החלטתו.

אילן מרגלית.
קיבל החלטה לנחות. קברניט המטוס, קברניט המטוס (צילום: יח"צ)

מייד הוזעק צוות הקרקע של אל על לחזור לנמל התעופה, שבדרך כלל בשעות אלה מושבת מפעילות. גם צוותי הנמל הוכנסו לכוננות, כדי לקבל את נחיתתו של מטוס אל על. בדרך לנחיתה עבר הקברניט בין הנוסעים וסיפר להם את אשר אירע.

המטוס נחת בשלום. המטוס קורקע וצוות הקרקע החל בהכנות להחליף את המנוע שנפגע. הנוסעים הועברו לשני בתי מלון בנמל התעופה. לאלה מהם שחייבים היום להגיע לארץ סידרה אל על טיסות חלופיות. במקביל היא החלה בהכנות לשגר מטוס חלופי ללונדון, כדי להטיס לארץ את שאר הנוסעים.

הקברניט אילן מרגלית סיפר לאחר הנחיתה, כי לפי הנהלים הוא היה רשאי להמשיך להטיס את המטוס לארץ עם שלושה מנועים, אבל לנוכח הנסיבות הוא קיבל החלטה שונה ולנחות, כי ללא ידע על אשר אירע למנוע ולסביבתו והוא לא היה מוכן להמשיך להטיס את המטוס.

"חברת אל על רואה בבטיחות הטיסה ובטחון הנוסעים ערך עליון ואינה מתפשרת בנושא בשום צורה ואופן. יודגש כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים או למטוס", נמסר מאל על.

הנוסעים ישובו לתל אביב מחר בשעה 7:00 בבוקר

הערב בשעה 19:00, שעון ישראל תוציא אל על טיסה מיוחדת במטוס 777 במטרה להשיב ארצה את הנוסעים. במקביל פועלים אנשי התחזוקה של אל על לתיקון המטוס התקוע.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על, הודה אישית לקברניט אילן  מרגלית ולכל אנשי הצוות באוויר ובקרקע, והביע הערכה רבה לתיפקודם המופתי, המקצועי והאנושי במהלך האירוע בשם כל אנשי אל על.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן