Skip to content

זימה או מזימה?

שתי תקריות שבהן היו מעורבים דיפלומטים איראניים, שאירעו בשלושת החודשים האחרונים, גורמות למבוכה רבה לאיראן, שטוענת כי מדובר במזימה של אויביה שנועדה להכפיש את שמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן שר החוץ האיראני, חסן קשקאווי, זימן ביום ה' את שגריר גרמניה באיראן, כדי למחות על "התנהלותה האלימה, הבלתי-הולמת והחורגת מכללי ההתנהגות הדיפלומטיים" של משטרת פרנקפורט כלפי אחד מעובדי הקונסוליה האיראנית בעיר. לטענת משרד החוץ האיראני, ביום ד' הותקף העובד על ידי אישה ממוצא אפריקני, אך כאשר הגיע לאזור כוח של משטרת פרנקפורט, התעמת זה דווקא עם עובד הקונסוליה. לא נמסרו פרטים נוספים על אודות התקרית.

בהודעה שפירסם משרד החוץ האיראני, נטען כי תקרית זו תוכננה מראש והיא חלק ממזימה נרחבת, שנועדה לייצר כותרות שקריות שיכתימו את תדמיתה של איראן. לכך הוסיף סגן שר החוץ האיראני, שהעומדים מאחורי מזימה זו הם "מזימות של ארגון מוג'אהדין-י ח'לק (מיליציה אופוזיציונית איראנית שפעלה בגולה ובעיקר בעיראק; נ"ז) בשיתוף עם ארגוני ביטחון וביון מערביים וציוניים, שמטרתם להוציא שם רע לדיפלומטים של ארצנו ולהסב נזק לתדמיתה של הרפובליקה האסלאמית של איראן בדרכים שונות ומגוונות".

בדבריו אלה ייתכן שקשקאווי רמז לתקרית מוזרה נוספת, מביכה אף יותר, בברזיל, שגם בה היה מעורב דיפלומט איראני. תחילתה של הפרשיה בסוף חודש אפריל השנה, עת נעצר דיפלומט איראני בכיר המשרת בשגרירות איראן בברזיליה הבירה. על פי הודעת של משרד החוץ הברזילאי, הדיפלומט, חיכּמת אללה קרבאני, ששוחרר זמן קצר לאחר מעצרו, הואשם בהטרדה מינית של כמה נערות בגיל העשרה בבריכת שחייה השייכת למועדון פרטי.

על פי הדיווחים בתקשורת, אמה של אחת הנערות הגישה תלונה במשטרת ברזיליה נגד הדיפלומט ובה היא מאשימה אותו בהטרדה מינית של בתה. על פי עדות האם, הנתמכת בעדויות של עדי-ראייה אחרים, קרבאני צלל מתחת לארבע נערות צעירות כבנות 15 ונגע באזוריה המוצנעים של אחת מהן. התקרית גרמה למהומה רבה בבריכה וחלק מהורי הילדים אף ניסו לתקוף את הדיפלומט האיראני, שנאלץ לעזוב את המקום תחת חסותם של שוטרים שהיו מוצבים באזור. קרבאני נעצר והובא לתחנת המשטרה, אך משום שהוא נהנה מחסינות דיפלומטית נאלצו השוטרים לשחררו זמן קצר לאחר מכן.

תחילה, הכחישו גורמים רשמיים באיראן את הפרשה, אך לאחר מכן הודו כי אכן  התרחשה, אך טענו כי מדובר בחוסר הבנה על רקע תרבותי והאשימו את התקשורת המערבית בניסיון לייצר סנסציות וכך לקצור רווח פוליטי.

גורמים איראניים רשמיים לא סיפקו הסבר באשר לנסיבות בהן מצא עצמו דיפלומט איראני בבריכה בה מתרחצים יחדיו גברים ונשים. זאת, לנוכח העובדה שבאיראן עצמה הדבר אסור על פי חוק. אולם, דובר משרד החוץ האיראני, ראמין מהמאנפּרסת, ציין כי שהייתו בבריכה מעורבת מהווה  "עבירה משמעתית". ואכן, באמתלה זו זומן קרבאני חזרה לאיראן והודח משורות שירות החוץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן