Skip to content

פרשת הולילנד: כסף להקמת בית כנסת ורכישת ארון קודש, בתמורה לקידום פרויקט

הפעם עד המדינה מתאר את מסכת יחסיו עם אורי לופוליאנסקי כאשר זה כיהן כראש עיריית ירושלים. במהלך ביקורים בעמותת "יד שרה" סיפר לו לופוליאנסקי כי הוא מעוניין להקים במקום בית כנסת. ביקש וקיבל, לפי העדות. בנוסף סיפר על העברת סכום של 120 אלף שקלים ביום הבחירות לעיריית ירושלים, עבור אנשי השטח של ראש העירייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לופוליאנסקי (צילום: גילה ברנד, ויקימדיה)
לופוליאנסקי (צילום: גילה ברנד, ויקימדיה)

עד המדינה בפרשת הולילנד המשיך הבוקר את עדותו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר הפסקה של יום. זהו יומו הרביעי של העד בבית המשפט. בעדותו היום סיפר על הקשר עם ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, בהמשך ישיר לעדותו ביום שלישי. מהעדות היום עולה, כי העד העביר לראש העירייה לשעבר כסף עבור הקמת בית כנסת ורכישת ארון קודש, בתמורה לקידום פרויקט הולילנד.

בהמשך להעברות הכספים לטובת עמותת "יד שרה", כפי שסיפר עליהם בשלישי, סיפר העד היום, כי במהלך ביקורים בעמותת "יד שרה" סיפר לו לופוליאנסקי כי הוא מעוניין להקים במקום בית כנסת.

בעקבות השיחה העד סיפר, שהעביר מהלל צ'רני כסף לצורך כך

הלל צרני
תרם ארון קודש. הלל צרני

והם רכשו ארון קודש מיוחד, ממכירה פומבית, שנבנה מעץ מהמאה ה-18. העד הוסיף, כי בפתיחת הסניף המאה של העמותה הם התבקשו לתרום תרומה מיוחדת של 88 אלף שקלים. בתמורה קיבלו התורמים כל אחד חנוכייה חתומה על ידי נשיא המדינה לשעבר, משה קצב.

בנוסף סיפר על העברת סכום של 120 אלף שקלים ביום הבחירות לעיריית ירושלים, עבור אנשי השטח של ראש העירייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן