Skip to content

גם את הגוגל מטרידות הפרסומות

פרסומות טורדניות הפכו לעניין של יום יום בעיתונות המקוונת, והגולש נאלץ להתמודד איתן בשקט. כניסתם של הצעצועים של אפל שאינם תומכים בפלאש רק החמיר את המצב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסומות טורדניות הפכו לעניין של יום יום בעיתונות המקוונת, והגולש נאלץ להתמודד איתן בשקט. כניסתם של הצעצועים של אפל שאינם תומכים בפלאש רק החמיר את המצב

מאת: עמית מנדלזון

הודעת האזהרה בכניסה לאתר YNET

פעם נהוג היה להתייחס לפרסומות מסוג פופ אפ (שעולה עם כניסה לאתר מעל לדף אותו ביקשתם) ופופ אנדר (שעולה מתחתיו) כגסות רוח בלתי נסבלת. מסתבר שהעיתונות המקוונת הישראלית משוכנעת שהקוראים יסלחו לה על הכל. פרסומות פופ אנדר הפכו להיות כמעט סטנדרד והגולש נאלץ לסגור עוד ועוד חלונות מיותרים עם פרסומות. מעבר לזה שזו חוצפה, זה גם מכביד על מחשבו של הגולש.

פרסומות הרקע הצעקניות של YNET הן התעללות נוספת, פשוט בלתי אפשרי לקרוא את העיתון כשברקע מרצדים זיקוקים וכל מיני שטויות. לא פחות מעצבנות הן הפרסומות שעולות בכניסה לעיתונים עצמם או לקטגוריות השונות או לכתבות השונות. כן, זה כמה שניות, אבל לא רכשתי אינטרנט מהיר כדי שהפרסומת תמזמז לי את הזמן.

שוק הפרסום המקוון סובל ממשבר קשה והפרסומאים ביחד עם הצוותים הטכניים של העיתונים מחפשים פתרונות מהפכניים. הם לא המציאו את הגלגל, הם מרבעים אותו. אבל הישראלי הוא צרכן חדשות כפייתי ומוכן לסבול את הכל.

פרסומות הפלאש הפכו עם הזמן להיות סטנדרד עם יכולתן לספק אנימציה דינמית, קול ואפילו שילוב של וידאו. גם את הללו אני מתעב, כי באמת אני נכנס לאתר של עיתון לקרוא ולא מצליח להתרכז כשכל כך הרבה דברים זזים לי על המסך. אני כבר לא מדבר על אלו שמפעילות סאונד מחריש אוזניים כשסמן העכבר עובר מעליהן.

כניסתם של הצעצועים של אפל לשוק הישראלי הכניס את חברות הפרסום המכוון לאמוק, שכן ה-iPAD וה-iPHONE ושאר האי-דרעקס לא מסוגלים לקרוא פלאש. מה עושים? מייצרים פרסומות דינמיות מבוססות סקריפטים (תכניות משנה בתוך אתרי אינטרנט).

הבעיה היא, שהפרסום האגרסיבי הזה מתנהג לא פחות ולא יותר כמו תכנות זדוניות, שהן המקור העיקרי להפצת וירוסים כיום. הפרסום לא חייב לגרום נזק, אבל מספיק שיתנהג בצורה דומה כדי שהרובוטים של מנועי החיפוש יחזרו אל המערכת עם אזהרה, או שגולש מסוים יעביר תלונה על התנהגות חשודה של אתר אליו הוא נכנס.

וכך קרה, שמשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, שניסה להתחכם, גילה שלגוגל אין חוש פרסומי כל כך מתוחכם ומזהה את אתר האינטרנט של המשרד (האתר בו נמצאות הפרסומות המתוחכמות שלהם) כמפיץ וירוסים, וחסם אותו. ההשלכה המיידית על כל האתרים שהפרסומת הספציפית (כנראה הפרסומת לבמבה) מוכנסת אל מערכת הפרסום שלהם – היינו, כל אתרי החדשות הרלוונטיים בישראל – היא הודעת אזהרה מפני וירוסים אצל כל הגולשים בכרום ובפיירפוקס. הודעה שהגולש הממוצע מקבל כמסר מ"הקדוש גוגל הוא" בכבודו ובעצמו ומתייחס אליה בחיל ורעד.

סביר להניח, שאין דבר רע בפרסומת הזו, אף כי אני לא מוכן להתחייב בטרם הזנתי עיני בקוד של הסקריפט, אבל אחרי שנים של עינוי פרסומי, מוכרח להודות, שאין שמחה כמו השמחה לאיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן