מתחם הדנים (ג'ינס) השתרע על שטח של 3,000 מטרים רבועים, בו הציגו למעלה משלושים מעצבים ומובילים ואנשי חדשנות בתחום הדנים, לרבות המותגים הבינלאומיים
3X1 by Scott Morrison ,Closed, Atelier La Durance , 7 For All Mankind ו- Laboratorio by TRC Candiani.
שמו של המתחם מבוסס על לשון נופל על לשון: "Tempel of Denim" – "Tempel(h)of Denim" ומרמז על מיקום התערוכה – נמל התעופה טמפלהוף.
נמל התעופה טמפלהוף, שנבנה בשנת 1923, היה אחד הראשונים באירופה. אדולף היטלר ביקש להפוך את טמפלהוף לסמל לעוצמתה של גרמניה הנאצית והקים בו, בתחילת שנות הארבעים של המאה העשרים, את הטרמינל הגדול ביותר בעולם בצורה של הנשר הנאצי. אחרי מלחמת העולם השנייה ועד לשנת 1993 היה נמל התעופה בסיסו של חיל האוויר האמריקאי שהוצב בברלין. בשנת 2008 נסגר נמל התעופה וכיום הוא משמש בעיקר לתערוכות ולאירועים.
אחת החוויות הייחודיות שחיכו למבקרים בתצוגה הייתה ייצורם של מכנסי ג'ינס במתחם "Laboratorio by TRC Candiani", מפעל איטלקי לאריגת דנים איכותי ולעיצוב מכנסי ג'ינס. האיטלקים הביאו את ייצור הג'ינס האקסקלוסיבי שלהם (מחירו של זוג מכנסי ג'ינס קאנדיני מתחיל מכ- 1,000 שקלים) אל צרכנים פוטנציאליים באמצעות הכנת מכנסי הג'ינס בגזרת פייב פוקט (הגזרה הקלאסית בעלת חמישה כיסים) בעבודת יד, בשלבים, אל מול עיני המבקרים ותוך כדי שיתוף שלהם בתהליך. המבקרים נדרשו לקבל החלטות עיצוביות, החל מבחירת גוון האינדיגו של האריג דרך בחירת הדגם והמידה וכלה ביצירת האלמנטים על הג'ינס, כמו שפשופים, באמצעות שטיפה וכביסה בדרכים שונות. תהליך הכנת הג'ינס הפך לחוויה אישית של הלובש אותו, בעליו לעתיד. בסופו של תהליך אפשר היה לרכוש את הג'ינס במחיר שווה לכל נפש (יחסית, החל מ- 200 שקלים) וכמובן – ללבוש אותו בגאווה.
מעבר למשחק המילים המתבקש, הרי שבתצוגת "מקדש הדנים" היו אלמנטים דתיים שבאו לידי ביטוי בעיצוב המתחם כפי שמוצג בכרזה וגם בתצוגת האופנה המרכזית שכללה מוטיבים דתיים נוצריים – "The Denim Religion Show" – ואיפשרה למשתתפים חופש עיצובי מוחלט. תצוגת האופנה החלה בחצות בדיוק, כמו טקס דתי. המוזמנים הושבו מסביב לשולחן ארוך עשוי קרשי עץ מחוספסים, ששימש כמסלול לדוגמנים, וקיבלו כוס יין. מעל המסלול ניתלו על קולבים חולצות טי רבות בגוונים שונים של אינדיגו.
* * *
הצילומים באדיבות מארגני תערוכת Bread and Butter The Rock, Berlin 2012.
* * *
אהבתם/ן? עקבו אחרינו בטוויטר, הצטרפו אלינו בפייסבוק
* * *