Skip to content

עד המדינה בפרשת הולילנד מסביר איך הועברו כספי השוחד

בבית המשפט גם הוקרא "הסכם שוחד" - מסמך לפיו צ'רני התחייב להעביר התחייבות למס הכנסה, אם אכן יישאלו שאלות על העברת המיליונים - מסמך שצ'רני מתכחש לאמיתות החתימה שלו עליו. בהסכם מפורטים מקבלי השוחד, ביניהם אולמרט ולופוליאנסקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יומה החמישי של עדותו של עד המדינה ש.ד. בפרשת הולילנד החל הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב. עיקרה של העדות היום נסוב סביב שיטת השוחד, באמצעותה העבירו, לדבריו, יזמי פרויקט הולילנד את כספי השוחד לאישי ציבור בכירים, ביניהם: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי.

היקף השוחד עמד על כ- 9 מיליוני שקלים לדבריו, שהועברו בין השנים 1994-1999. "כספי השוחד הועברו דרך 'חברת הולילנד שירות ונופש' ונרשמו כהלוואה אישית לחשבון הפרטי שלי", סיפר העד. "החברה האחות, 'הולילנד תיירות', הייתה מעבירה כספים לכיסוי ההעברות מהולילנד שירות ואילו כספי השוחד הועברו מהחשבון האישי שלי לחשבונות של המשוחדים". לדבריו, "אף פעם לא ניתנו לי באמת הלוואות."

ב-1999 נוצרה בעיה, כאשר אושרה תוכנית הולילנד ומס הכנסה עתיד היה לעשות בדיקות ושומות לפרויקט. "היה לי ברור, שאני לא מוכן בשום אופן להישאר עם יתרת חובה בספרי החברה וחשבתי שצריך למצוא לכך פתרון. ניהלתי דין ודברים עם הלל צ'רני והצעתי לו לסגור את הסכום הזה בצורה טובה ואלגנטית, באמצעות הוצאת חשבונית והעברת הסכום של 9 מיליון למס הכנסה, אבל צ'רני התנגד לכך ואמר שהוא לוקח על עצמו את החוב. צ'רני העביר את כל החוב של 9 מיליון שקל מהחשבון האישי שלי לחשבון הולילנד תיירות. כלומר, בספרים של 'הולינד נופש' זיכה את החשבון האישי שלי, חייב את החשבון של הולילנד שיכולה הייתה 'לבלוע' את הסכום הזה. צ'רני קיווה, שמס הכנסה, מרוב הגודל של הפרויקט לא ישים לב וזה עבר", כך סיפר העד, שהיה מוטרד כל העת לדבריו מכך שמס הכנסה ישאלו שאלות.

העד הציג במסגרת זאת "הסכם שוחד", מסמך לפיו צ'רני התחייב להעביר התחייבות למס הכנסה, אם אכן יישאלו שאלות על העברת המיליונים – מסמך שצ'רני מתכחש לאמיתות החתימה שלו עליו. ההסכם, שהוקרא במהלך הדיון על ידי התובע, מפרט את מקבלי השוחד, ביניהם אולמרט ולופוליאנסקי. בשנת 2002 עברו צ'רני ועד המדינה לשיטת שוחד חדשה, המגולמת בחשבוניות פיקטיביות, על פי העדות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן