Skip to content

צביעות או אי הבנה?

כל בריטניה מקווה לניצחון של אנדי מארי על פדרר הערב, בגמר ווימבלדון (16:00, ישיר באתר ספורט 5), אך לא בטוח שמארי עצמו לוקח חלק בחגיגה הלאומית של הממלכה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בוקר השמיני ליולי, בריטניה. הממלכה מנסה להתמודד עם שטפונות חסרי תקדים, כתוצאה מסופת גשמים שהמטירה כמות משקעים של חודש שלם בסוף שבוע אחד. בנוסף, במדינה יש את אחד ממשברי הבנקאות הקשים שנראו בעידן המודרני, כשמערכות של שני בנקים גדולים קרסו לסוף שבוע שלם, ואחד נוסף התגלה במערומיו כשפרשיית התאמת אחוזי ריבית נחשפה בדו"ח ממשלתי.

אך מי שיעיין בעיתוני הממלכה הבוקר, יגלה מעט מאוד מכל אלה. כי השליט העיקרי של העמודים הראשיים היום הוא אחד, אנדי מארי, כשהכותרות כולן לא משאירות מקום לספק: כולנו מאחוריך, אנדי, תביא לנו את הגביע, בפעם הראשונה אחרי 74 שנים. הטניסאי הסקוטי, מצידו, לא בהכרח מבין את השיוך הזה.

מארי, סקוטי לאומן, לא בדיוק מת על אנגליה והממלכה, והוא לא מפחד להגיד את זה. בראיון לפני גביע העולם בכדורגל ב-2006, אמר מארי שהוא יעודד "כל קבוצה שהיא לא אנגליה", אימרה שאותם עיתונים, שכיום נמצאים מאחוריו במלוא המרץ, עשו ממנה מטעמים. לא מדובר בורדיקט במעמד צד אחד, כמובן. כל חובב טניס בממלכה יספר לכם על האימרה המפורסמת, שכשמארי מנצח הוא בריטי, אך כשהוא מפסיד, הוא חוזר להיות סקוטי.

אנדי מארי
מארי. סקוטי או בריטי? (Photo by Clive Rose/Getty Images)

אחד הבלוגרים האנגלים, אנדרס האנסון, עסק בשאלה, וטען שיש הרבה צביעות ביחסי אנדי מארי-אנגליה. "אנשים משתמשים בהערות שלו כתירוץ, כשבעצם הם לא אוהבים אותו כאדם, או סתם שונאים סקוטים", הוא אומר. ג'יימס מקדונלד מהאתר בליצ'ר ריפורט, טוען שמארי לא שונא את אנגליה, ושזהו "שקר שתפס לו חיים משלו" בשל ההערות ההן, שהושמעו בחצי צחוק לאחר דיון על טיבה של נבחרת סקוטלנד בכדורגל בדיילי מייל, וברור לו מי אשם במצב. "לצערנו, העבודה העיתונאית חסרת האחריות הזו רדפה אחרי מארי במהלך הקריירה שלו".

אוהדים בריטים בווימבלדון
הממלכה תומכת באנדי מארי. האמנם? (Photo by Dan Kitwood/Getty Images)

את הציבור באנגליה זה לא בהכרח מעניין, וההוכחה לכך היא התמיכה הגדולה שקיבל מהקהל באול-אינגלאנד קלאב הטניסאי הבריטי אחרון שהיה התקווה הבריטית לזכייה בווימבלדון, טים הנמן. זאת בניגוד למארי, שלהגדיר את יחסיו עם הקהל הלונדוני כיחסי אהבה-שנאה יהיה אנדרסטייטמנט. בנוסף, עמוד בפייסבוק תחת השם "אנדי מארי שונא את אנגליה, אז אנחנו שונאים אותו" צבר כ-4,000 לייקים, עם שלל תגובות התומכות ברוז'ה פדרר לקראת המשחק ביניהם. גם לאהבה שפדרר מקבל באופן מסורתי בכל שנה על הדשא בווימבלדון יש חלק בעניין.

לא נותר אלא לחכות לגמר עצמו, שבו נדע האם נחזה בניצחון בריטי ראשון מזה 74 שנים, או שמא בעוד הפסד סקוטי.

1 Comment

  1. דן
    9 ביולי 2012 @ 8:37

    זה בסדר,הוא יכול להמשיך להיות סקוטי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן