Skip to content

נתונים שהוצגו הערב בדיון בלשכת רה"מ: מספר המסתננים ביוני פחת במחצית, בהשוואה למאי

עוד נמסר בדיון, שעסק בנושא המסתננים: תוך שבוע תושלם בנייה של יותר מ-200 ק"מ בגדר הגבול ועד אוקטובר תושלם הגדר, למעט 14 ק"מ שעוטפים את אילת ויושלמו עד תחילת שנת 2013. בחודש הקרוב יתוספו 4,000 מקומות שהייה למסתננים שייעצרו, כך שעד סוף השנה יהיו יותר מ-12,000 מקומות כליאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר המסתננים בחודש יוני האחרון פחת ביותר ממחצית בהשוואה למספר המסתננים בחודש מאי. גם בהשוואה למספר המסתננים ביוני אשתקד – חלה ירידה משמעותית. כך התברר מנתונים שנמסרו בדיון שכינס הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו  בלשכתו, בנושא הטיפול במסתנני עבודה בלתי חוקיים.

עוד חודשיים תסתיים ההקמה של הגדר (צילום: דו"צ)
עוד חודשיים תסתיים ההקמה של הגדר (צילום: דו"צ)

בדיון השתתפו שר הביטחון אהוד ברק; שר הפנים אלי ישי; שר המשפטים יעקב נאמן; סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה; סגן המפכ"ל ניצב ישראל יצחק; ראש אגף החקירות ניצב יואב סגלוביץ'; נציב שירות בתי הסוהר רב-ניצב אהרון פרנקו ונציגי משרדי הביטחון, האוצר, הפנים, המשפטים. בדיון הוצגו נתוני ההסתננות המעודכנים.

לפי הנתונים שנמסרו, נעצרו בסוף השבוע 11 מסתננים, ומתחילת החודש 129 מסתננים. כל המסתננים נכנסו למעצר במתקן סהרונים, בהתאם לחוק ההסתננות החדש, שמאפשר מעצר של עד שלוש שנים. בנוסף נמסר, כי בחודש שעבר (יוני) נעצרו 928 מסתננים, לעומת 2031 בחודש מאי 2012. ביוני אשתקד חצו 1213 מסתננים את הגבול.

עיר האוהלים ברמת הנגב
עיר האוהלים ברמת הנגב

סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, עדכן כי תוך שבוע תושלם בנייה של יותר מ-200 ק"מ בגדר הגבול, וכי עד אוקטובר תושלם הגדר, למעט 14 ק"מ שעוטפים את אילת ויושלמו עד תחילת שנת 2013. עוד עדכן, כי בחודש הקרוב יתוספו 4,000 מקומות שהייה למסתננים שייעצרו, כך שעד סוף השנה יהיו יותר מ-12,000 מקומות כליאה למסתננים.

בהתאם לעדכון נוסף בנוגע לחקיקה נגד מעסיקים של מסתנני עבודה בלתי חוקיים סוכם, כי רשות ההגירה והאוכלוסין תחל בסגירת עסקים של מי שמעסיק מסתנני עבודה לא חוקיים.

ראש  הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את העבודה המתבצעת ואמר: "הפעילות הנחושה של הממשלה כבר מראה תוצאות בשטח. יש עוד הרבה עבודה לעשות, אבל אנחנו בדרך הנכונה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן