Skip to content

הלחץ עושה את שלו – המדינה דחתה בחודש את המכרז על נמל אילת

ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אינה מסתפקת בכך ודורשת את ביטול המכרז - אחרת תפנה לבג"ץ. "יש הכרח לבטל את המכרז כליל כדי שלא להעמיק באופן בלתי הפיך את אחיזתה של משפחת עופר בכל נכסי המדינה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלחץ עושה את שלו. רשות החברות הממשלתיות החליטה הערב על דחייה של חודש בהגשת ההצעות למכרז להפעלת נמל אילת. כך סוכם בדיון שהתקיים הערב במשרד האוצר. במהלך החודש הקרוב תבחן המדינה את כל הטענות שעלו בשבוע האחרון, לרבות מצד שלושת המתמודדים שפרשו מהמכרז.

בהודעה שפרסם האוצר הערב נאמר: "לאור העובדה כי רק מתמודד אחד הגיש את המסמכים הנדרשים לצורך הגשת הצעות מחיר, ולנוכח החשיבות שמייחסת רשות החברות לשיקול בדבר תחרותיות ברכישת נכסי מדינה, החליטה ועדת המכרזים לדחות את המועד האחרון להגשת הצעות המחיר עד ליום ה-15.8.12. במהלך התקופה האמורה תבחן רשות החברות את הכלים להגשמת עקרון התחרותיות כאמור".

ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אשר תבעה את ביטול המכרז ואיימה כי תפנה לבג"ץ, אם לא ייעצרו ההליכים למכרז, הגיבה הערב באומרה: "החלטתו של האוצר הערב לדחות את המכרז על נמל אילת בחודש היא החלטה בכיוון הנכון, אולם יש הכרח לבטל את המכרז כליל כדי שלא להעמיק באופן בלתי הפיך את אחיזתה של משפחת עופר בכל נכסי המדינה".

יחימוביץ' הזהירה את רשות החברות כי תעתור לבג"ץ אם המכרז לא יבוטל. כעת, לדבריה, יש לא רק לבטל את המכרז אלא לשקול מחדש את עצם הפרטת הנמל, שהוא תרנגול שתטיל ביצי זהב במקום למדינה ולאזרחיה – לבעל ההון שיזכה במכרז.

בשלב הראשון של המכרז התמודדו על הבעלות ארבעה מתמודדים – אולם רק עידן עופר נשאר לאחר ששלושת המתחרים האחרים לא הגישו את הערבות שהיו אמורים להגיש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן