Skip to content

ההאקר הסעודי מכה שנית – הפיץ רשימה של 11,000 מספרי אשראי נוספים

עוד 11,000 פרטי כרטיסי אשראי שנגנבו מאתרי מכירות ישראלים הופצו על האינטרנט, על ידי ההאקר הסעודי שזועם בעצם על שמזלזלים בהישגיו.  בניגוד לרשימה הקודמת – הפעם רוב הכרטיסים תקינים מאת: עמית מנדלזון פרטים של כרטיסי אשראי נגנבים מדי יום, אבל לא בכל יום מופצים מספרי הכרטיסים הגנובים על רשת האינטרנט. ההאקר הסעודי שאחראי היה להפצה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד 11,000 פרטי כרטיסי אשראי שנגנבו מאתרי מכירות ישראלים הופצו על האינטרנט, על ידי ההאקר הסעודי שזועם בעצם על שמזלזלים בהישגיו.  בניגוד לרשימה הקודמת – הפעם רוב הכרטיסים תקינים

מאת: עמית מנדלזון

האקרים - created by Dagmar d'Surreal

פרטים של כרטיסי אשראי נגנבים מדי יום, אבל לא בכל יום מופצים מספרי הכרטיסים הגנובים על רשת האינטרנט. ההאקר הסעודי שאחראי היה להפצה הגדולה של פרטי כרטיסי אשראי גנובים, הפצה שזיעזעה את הלקוחות התמימים בתחילת השבוע – מכה שנית. הפעם זה נראה כמו עניין של אגו, אחרי שזלזלו בהישגיו. במכתב שהפיץ הוא זועם על "סטודנט טיפש" שלא מעריך אותו כראוי. לפיכך, ההפצה הנוכחים כוללת פרטים של 11,000 כרטיסי אשראי חדשים, רובם תקינים, אם כי לא ברור כמה הם תקפים.

באופן מעשי, ברור שאיש לא יעשה שימוש במספרי הכרטיסים הללו, אם כי חשיפתם תגרום לכאב ראש ענק לחברות האשראי. בסופו של דבר, הפומביות של האירוע מבטיחה שאיש לא יספיק לעשות שימוש מעשי ברשימות, ושאותו האקר בעצם מחפש את 15 דקות התהילה שלו.

מכתב ההאקר הסעודי הזועם

האקרים אמיתיים הם זן מעניין במיוחד. גם אם הם מונעים ממניעים פוליטיים, ושנאתם יוקדת במיוחד, הנזק שיגרמו איננו חמור אבל בהחלט פומבי. התקפות מסוג defacing שמשמעותם הסרת הדף הראשי של האתר הנפרץ והחלפתו באחר עם מסרים פוליטיים שונים נפוצה למדי אבל ברוב המקרים הם יגבו כמו ילדים טובים את הדף הראשי המקורי וישמרו אותו בצד לשחזור מהיר עבור הקורבן. הפומביות חשובה להם, ההערכה וההכרה. מניעים פוליטיים הם רק תירוץ בדרך כלל והזדמנות נהדרת לזכות בפרסום והערכה.

בסך הכל, ברור שמדובר בהאקר מוכשר, אבל  אלמלא רשלנותם של ספקי האחסון של כמה אתרים, עבודתו של ההאקר הזועם היתה הרבה יותר מסובכת ומורכבת.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן