Skip to content

התעשייה האווירית ולופטהנזה יבצעו ניסויים מבצעיים של מערכת הטאקסיבוט

החתימה על מזכר הבנות בנושא זה יתקיימה היום בתערוכה האווירית בפארנבורו. הניסויים יתקיימו בנמל התעופה של פרנקפורט. הטאקסיבוט הוא רכב הגרירה החצי-רובוטי הנשלט על ידי הטייס, ומתוכנן להסעת מטוסים משערי נמל התעופה לעבר מסלול ההמראה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התעשייה האווירית (תע"א) ולופטהנזה  LEOS ((Lufthansa Engineering and Operational Services – חברת השינוע הקרקעי של לופטהנזה, חתמו היום (9.7.2012) בסלון האווירי המתקיים בפארנבורו, אנגליה, על מיזכר הבנות לקראת עריכת סדרת ניסויים מבצעיים של מערכת טאקסיבוט בנמל התעופה של פרנקפורט.

הניסויים יתחילו במאי 2013 

החל מחודש מאי 2013, יתחילו שלושת אבות טיפוס של מערכת טאקסיבוט, מתוצרת קבוצת TLD הצרפתית, ניסויים יסודיים עם צי מטוסי בואינג 737 של לופטהנזה. הניסויים ייערכו בסביבת עבודה פעילה בנמל התעופה פרנקפורט, נמל הבית של לופטהנזה, ויכללו איסוף מקיף של נתוני תפעול וייעול תהליכי הפעילות הקרקעית, משלב הגרירה ועד ההמראה, כשלב מקדים לייצור הסדרתי המתוכנן של המערכת.

במשך החודשים הבאים של השנה יוכנו מסמכי התחזוקה ומערכות ההדרכה ובראשית שנת 2013 יושלמו תהליכי הרישוי של הטאקסיבוט.

עלות הסעת מטוסים הצפויה ב-2020: 8.5 מיליארד דולר לשנה

מאז שנת 2008, פועלת התעשייה האווירית בשיתוף עם איירבוס, לופטהנזה וקבוצת  TLD בפיתוח מערכת הטאקסיבוט – כלי הגרירה החצי-רובוטי הנשלט על ידי הטייס, ומתוכנן להסעת מטוסים משערי שדה התעופה לעבר מסלול ההמראה. עלות הסעת המטוסים הכוללת בעולם  צפויה להגיע בשנת 2020 ל-8.5 מיליארד דולר לשנה. להסעה בעזרת טאקסיבוט פוטנציאל להקטנת עלויות אלה לכדי פחות מ-3 מילארד דולר לשנה.

המערכת עברה בהצלחה רבה את  הניסויים המוקדמים שנערכו באביב 2011. מומחים וטייסים בכירים של לופטהנזה שהיו מעורבים בניסויים, אמרו כי מדובר בצעד מבטיח לקראת הסעת מטוסים בצורה ידידותית לסביבה.  "אנו נסייע לשלב הבא של הניסויים מקרוב, ונהיה מאד מעוניינים להשתמש בגורר המטוסים היעיל והמבטיח, בשימוש מבצעי יומיומי, לאחר שיעבור את כל הניסויים" אמר קיי קראטקי (Kay Kratky) חבר בכיר בהנהלת מערך מבצעי האוויר של חברת לופטהנזה בנמל האוויר פרנקפורט.

פוטנציאל אדיר 

בטקס שהתקיים היום בביתן הטאקסיבוט המשותף לתע"א ושותפותיה לפרויקט, בתצוגה האווירית בפארנבורו, אמר יהושע (שוקי) אלדר, סמנכ"ל התעשייה האווירית  ומנהל פיתוח עסקי וחברות בת: "אנו גאים להכריז על השלב הבא של ניסויים מבצעיים של מערכת טאקסיבוט. שיתוף הפעולה הפורה בין התעשייה האווירית  ולופטהנזה  LEOS החל בשנת 2007, בעקבות הכרתה של לופטהנזה בפוטנציאל האדיר של הטאקסיבוט, ותרומתו הייחודית לתעשיית התעופה, ולאיכות הסביבה. אבן דרך חשובה זו מבטאת את העתיד המסחרי המבטיח של מערכת הטאקסיבוט".

: יהושוע (שוקי) אלדר- סמנכ"ל התעשייה האווירית מנהל פיתוח עסקי וחברות בת (מימין), וגרהרד באומגרטן Gerhard Baumgarten) ) סמנכ"ל שיווק ומכירות בלופטהנזה LEOS (משמאל), בטקס שהתקיים בתערוכת פארנבורו
: יהושוע (שוקי) אלדר- סמנכ"ל התעשייה האווירית מנהל פיתוח עסקי וחברות בת (מימין), וגרהרד באומגרטן Gerhard Baumgarten) ) סמנכ"ל שיווק ומכירות בלופטהנזה LEOS (משמאל), בטקס שהתקיים בתערוכת פארנבורו
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן