Skip to content

בית הדין לעבודה: טייסי אל על פתחו בעיצומים ללא תיאום עם ההסתדרות

ניתן צו ארעי לוועד אנשי צוות אוויר (אצ"א), עד לדיון נוסף בשבוע הבא, להורות לטייסים לשוב לעבודה סדירה, כפי שנהוג היה בחברה בשנים קודמות בתקופות עומס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב-יפו, קבע היום, כי טייסי אל על פתחו אתמול בעיצומים, ללא תיאום עם הארגון היציג – ההסתדרות ובא כוחה נציגות עובדי אל על – ונתן צו ארעי לוועד אנשי צוות אוויר (אצ"א), עד לדיון נוסף בשבוע הבא, במעמד שני הצדדים, לשוב לעבודה סדירה.

בהחלטת בית המשפט, בראשותה של השופטת הדס יהלום נאמר, כי "ירידה במוטיבציה, כפי שפרטו הטייסים, אינה פרטנית אלא באה כקולקטיב, של כלל הטייסים. התנהגות שכזו, לא ניתן לקבלה ללא תיאום עם הארגון היציג, דבר שלא נעשה במקרה הנדון. לפיכך ניתן צו ארעי, עד לדיון במעמד שני הצדדים, המורה לארגון היציג אצ"א, להפעיל את מרותם ולהורות לטייסים לשוב לעבודה סדירה כפי שנהוג בחברה בשנים קודמות בתקופת עומס".

הדיון הבא בנושא נקבע ליום שלישי בשבוע הבא.

הטייסים: תמיד פעלנו באחריות ובלויאליות

מהנהלת אל על נמסר: "בהמשך להודעתנו מאמש, כי נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים, אשר כתוצאה מהן לא התייצבו כמה טייסים לעבודתם ונאלצנו לבטל אתמול את הטיסות לסט פטרסבורג וממנה, פנינו אמש בצר לנו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות עורך הדין נחום פינברג. בית המשפט קבע דיון דחוף להיום בבוקר בפני כבוד השופטת הדס יהלום. בית המשפט קיבל את טענות אל על באופן מוחלט ונתן צו ארעי המורה לטייסים לשוב לעבודה סדירה".

מהטייסים נמסר: "היחידים שפעלו תמיד, אתמול ופועלים גם עכשיו, באחריות ובלויאליות לאל על, הם טייסי החברה ועובדיה. לצערנו, הנהלת אל על הנוכחית ובעלי המניות שלה הביאו את החברה לסף תהום. אנו קוראים למנכ"ל ולבעלי המניות לא לברוח מהאחריות, להתעשת במהרה ולהוביל את המוביל הלאומי טוב יותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן