Skip to content

שלושה מאסרי עולם לרוצח שלושת ילדיו

בית המשפט גזר על איתי בן דרור, שרצח לפני שנתיים את ילדיו, שלושה מאסרי עולם מצטברים ועוד חצי מיליון שקל פיצוי לאם ילדיו. אמם, לילך שם טוב: " שהוא יבקר את קברי ילדי? על גופתי המתה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, שלח היום (שלישי) את איתי בן דרור (40), שרצח את שלושת ילדיו, לשלושה מאסרי עולם מצטברים. בנוסף לכך, נגזר עליו לשלם ללגרושתו ואם ילדיו, לילך שם טוב, חצי מיליון שקלים כפיצוי. השופטים אברהם טל, זהבה בוסתן ורמי אמיר, דחו את בקשת ההגנה לענישה מופחתת בעקבות מצבו הנפשי של בן דרור.

לפני שנתיים, ביולי 2010, ביקש בן דרור מגרושתו לילך לבלות סוף שבוע עם ילדיו.  לפי כתב האישום, זוועות הרציחה תוכננו ליום הולדתה של גרושתו. הוא רכש מראש סכין לחיתוך בשר, שאורך הלהב שלה 16 ס"מ, ומספר ימים לאחר מכן רכש סכין קצבים, אותה הסתיר מעל המקרר במטבחו. כדי לאטום את פי ילדיו בעת שטבח אותם, רכש גם נייר דבק. במקביל לכך רכש כמות גדולה של כדורי שינה והרגעה ומשקאות אלכוהוליים, שבאמצעותם ניסה לאבד את חייו לאחר ביצוע הרצח.

בן דרור ושלושת הילדים שרצח
בן דרור ושלושת הילדים שרצח

שעות אחדות לפני הרצח יצאו בן-דרור ושלושת ילדיו מדירתו בנתניה. תחילה הלכו עם הבת, רוני, למספרה ועשו לה פן. אחר-כך הלכו הארבעה ל"קפה לונדון" במדרחוב בנתניה, ובשעות אחר-הצהריים סיימו את הבילוי המשותף בקרקס אירופה שהופיע בעיר. בליל שבת, 23 ליולי, ריסק הרוצח כדורי שינה והכניסם לכוסות משקה "אייס תה" אותם שתו שלושת ילדיו, עומר(9), רוני (8) ואור (5), הילדים לפני שהלכו לישון. עומרי ואור נרדמו, כל אחד על מזרון בחדרם המשותף ואילו רוני, הבת האמצעית, הלכה לישון על גבי מזרון בסמוך למיטת אביה בחדרו. הרוצח הספיק לשתות 2 בקבוקי בירה. בסביבות השעה 21:00 נטל הנאשם כדור אחד מסוג קלונקס (כדור הרגעה). הוא ניגש למחשבו ובדק דרך באינטרנט היכן ממוקמים כלי הדם הראשיים בגוף הדם, על-מנת שדקירותיו יביאו למותם של הילדים במהירות.

מכתב האישום: "סמוך ל-22:45 נטל בן-דרור את הסכין ונכנס לחדר שבו לנו עומר ואור. הוא סגר את התריסים, נטל מגבת, כיסה את פניו של אור ודקר אותו בבית החזה ובבטן כ-29 דקירות. אור ניסה להתגונן מתוך שינה, וכך נגרם לו גם חתך בשורש כף היד הימנית. בסיום, וידא הנאשם כי אין לאור דופק". מיד אחר כך פנה בן-דרור בקור רוח לרצוח גם את בנו השני. "הנאשם הלך לשירותים, נטל משם מגבת, שב לחדר וכיסה את פניו של עומר במגבת. הוא דקר אותו בסכין 38 פעמים בחזהו ו-16 פעמים בבטן. גם עומר ניסה להתגונן מתוך שינה, ובשל כך נגרם לו גם פצע דקירה בשוק השמאלית". כשסיים פנה הרוצח בקור רוח לביתו רוני, שנותרה אחרונה. הוא "כיסה את פניה במגבת ודקר אותה בסכין 70 דקירות בבית החזה ובבטן. רוני ניסתה להתנגד מתוך שינה למעשיו של הנאשם והזיזה ראשה מצד לצד, וכך נגרם לה גם פצע חתך באמה השמאלית", כך נכתב בכתב האישום.

זמן קצר לאחר הגשת כתב האישום, אמר אלברט, אחיה של הגרושה לילך ודודם של רוני, עומר ואור, כי "אנחנו יודעים עכשיו שהוא תכנן את האירוע הזה לפחות חודש לפני. זה מה שמעיד כי הוא שפוי. גם המחשב שלו מלא נתונים שמראים שהוא הלך לבדוק איך לבצע את הרצח". שופטי בית המשפט קבעו, לאחר שעיינו בחומר הראיות, כי הרוצח: "לא סבל מהפרעה נפשית חמורה, שהגבילה במידה ניכרת את יכולתו להבין את מהות מעשה הרצח של ילדיו, את הפסול שיש בו ואת יכולתו להימנע מעשייתו, כפי שנמנע מלבצע את כוונתו להתאבד".

תסקיר המבחן לגבי אמם של הילדים, לילך, מפרט מצב רגשי קשה ביותר והתמודדות הכוללת תסמונות פוסט טראומתיות קשות. "היא טרם הפנימה את גודל האבדן, תחושת ה"אני" שלה מרוסקת, יכולותיה הרגשיות מצומצמות  וניתוק רגשי שומר עליה מהתפרקות. מבחינתה הסכנה מפני הנאשם עדיין קיימת, היא לא מסוגלת להפנים את האסון שקרה לה, נמצאת במצב מתמשך של דיסוציאציה וניתן לחלק את חייה לשניים. חייה לפני הרצח ואחריו", נכתב בתסקיר.

על ההחלטה לגזור שלושה מאסרי עולם מצטברים כתבו השופטים אברהם טל, זהבה בוסתן ורמי אמיר: "במקרה שבפנינו מדובר בשלושה מעשי רצח של בניו ובתו של הנאשם, שבוצעו לאחר תכנון מדוקדק שהחל שבועיים לפני ביצועם, כאשר הנאשם קנה את הסכין שבה רצח בדקירות רבות כל אחד מקורבנותיו, " כתבו וציטוטו מפסק דין אחר: "הנאשם איבד כל צלם אנוש. אפילו לחיית השדה לא ניתן לדמותו. הוא קיפד במו ידיו נשמות רכות, טהורות וזכות של ילדיו הקטנים, במוות שאין מחריד ממנו, ושבספר החוקים אין עונש שיכול לכפר עליו."

השופטים דחו את חוות הדעת הפסיכיאטרית, לפיה בן דרור סובל מהפרעת אישיות גבולית. לילך שם טוב הביעה סיפוק ואמרה כי נעשה צדק עם ילדיה. היא פנתה לשופטים והודתה להם.

שם טוב: "הרגשות היום לא פשוטים. אני מרגישה הרבה לחץ ומועקה, אבל יש צדק והוא נעשה היום. אני מקווה שהוא יינמק בכלא, שלא אשמע ממנו יותר לעולם ושלא אצטרך לראותו בחיים. זאת הייתה השאיפה שלי – שהוא יקבל שלושה מאסרי עולם מצטברים ואני מקווה שהיום הוא יבין שהוא לא יכול להטריד אותי יותר". בעת שהרוצח הוצא מהאולם, קראו לעברו בני משפחתה: "שתנמק בכלא". לגבי האפשרות כי בעתיד יוכל  הרוצח לבקר את קברי ילדיו, היא הגיבה בשלילה מוחלטת ואמרה כי זה יקרה רק "על גופתי המתה".

כל ילד הוא עולם ומלואו. עו"ד סוויד (צילום: ערוץ הכנסת)
כל ילד הוא עולם ומלואו. עו"ד סוויד (צילום: ערוץ הכנסת)

עו"ד רונית פוזמנסקי מהפרקליטות אמרה, כי הרוצח "כבר הורשע ברצח שלושת ילדיו. אבל בית המשפט העביר היום מסר, שילד הוא לא רכוש של אף אחד ואי אפשר לפגוע בו. אין שביעות רצון היום. מדובר במקרה טראגי". עו"ד רויטל סוויד, שייצגה את שם טוב, אמרה: "אני מלווה את לילך בשנה האחרונה, אם יש משהו שהחזיק אותה בתקופה הקשה הזו זה הרצון לראות סגירת מעגל עבור ילדיה, רצון שהסתיים היום באמירה ברורה של בית המשפט. הנאשם טען טענה, לפיה אמנם הוא גרם למותם, אבל בשל מצבו הנפשי יש להטיל עליו ענישה מופחתת. בית המשפט אמר שחייו של כל ילד עומדים בפני עצמם וכי כל ילד הוא עולם ומלואו וזו החלטה חשובה".

הרוצח עצמו אמר בשלב הטיעונים לעונש: " אני לא רוצה לראות איש ולא רוצה לראות אף אחד עד יומי האחרון. אני רוצה להתאבל על ילדיי שהיו נשמתי חיי. אין דבר חשוב מהם".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן