Skip to content

ייצוגית בהיקף של כחמישה מיליון שקל הוגשה נגד "יינות ביתן"

כתב התביעה טוען לאי סימון המוצר במחיר ליחידת מידה – לא על גבי המוצר ולא על גבי המדף. זאת, בניגוד לנדרש על פי תקנות הגנת הצרכן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ייצוגית בהיקף של כחמישה מיליון שקל הוגשה נגד "יינות ביתן", בטענה לאי סימון המוצר במחיר ליחידת מידה – לא על גבי המוצר ולא על גבי המדף. זאת, בניגוד לנדרש על פי תקנות הגנת הצרכן. התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-8 ביולי.

לטענת התובע, דניאל חלפון הוא רכש באחד מסניפי "יינות ביתן" המכונה "סניף בסיטי-נתניה" את המוצר "קמח אסם תופח מאליו", ובדיעבד הסתבר לו, כי הקנייה אותה ביצע לא הייתה משתלמת בלשון המעטה מאחר שהמוצר לא סומן במחיר ליחידת מידה לא על גבי המדף ולא על גבי המוצר עצמו.

לדברי התובע באמצעות עורכי הדין שרון ענבר פדלון וטלי לופו, הוא שב אל הסניף האמור, ולהפתעתו גילה כי "יינות ביתן" אינה מקיימת את חובת הסימון באופן גורף ביחס לכל מוצריה, כך שנוצר חוסר מהותי במידע אשר אמור להיות נגיש לצרכן ונהיר לעיניו ללא סייג, ומאפשר את אוטונומיית הצרכן וכדאיות רכישותיו ולהקל עליו להשוות בין שפע המותגים ובין שפע מגוון האריזות, ולקבל החלטה נבונה וחסכונית באשר לרכישת מוצר על סמך מידעי השוואתי נגיש.

חלפון טוען, כי לאחר שנוכח לדעת את פער המחירים בהתאם לאריזות השונות, גילה למעשה כי ביצע רכישה בלתי כלכלית ובלתי חסכונית ולפיכך נגרם לו נזק כספי. לדברי התובע, לאחר המקרה הנדון הוא שהה באופן אקראי במתחם "איירפורט סיטי" וניגש לסניף של "יינות ביתן" במתחם, ושם גילה כי בסניף זה בוצע באופן סלקטיבי למדי סימון המוצרים במחיר ליחידת מידה, ומוצרים רבים שהוצעו על מדפי הקמעונאות לא סומנו במחיר ליחידת מידה.

התובע מבקש לייצג בתביעתו את כל לקוחותיה של "יינות ביתן" שרכשו בשלוש השנים האחרונות, דהינו החל ממועד כניסתן לתוקף של התקנות הרלוונטיות, מוצרים וטובין לגביהם לא קוימה חובת סימון המחיר ליחידת מידה.

טרם נתקבלה עמדתה של הרשת לבית המשפט. ב"יינות ביתן" סירבו להגיב.

*הידיעה פורסמה ב"פקספוד" – עיתון למקבלי החלטות בענף המזון והמשקאות, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן