Skip to content

ברלוסקוני חוזר לזירה: מתכונן להתמודד בבחירות לראשות הממשלה בשנה הבאה

כלי התקשורת באיטליה מדווחים, כי קודם לקבלת החלטתו הזמין ברלוסקוני סקרי דעת קהל. תוצאות הסקרים היו ברורות: אם יעמוד ברלוסקוני בראש מפלגתו, "עם החירות" (PDL), היא עשויה לזכות בכשלושים אחוז מקולות הבוחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
המיליארדר שחזר מן הכפור. ברלוסקוני (משמאל) ממתיק סוד עם מנהיג רוסיה, ולדימיר פוטין (מקור תמונה: ויקיפדיה)

סילביו ברלוסקוני לא מתרגש מאשמות השחיתות והדקדנס שהוטחו בו חדשות לבקרים. המיליארדר המוחצן, ששערוריות מין ופיננסים נקשרו בשמו חדשות לבקרים, כבר מכין את עצמו לקראת הבחירות שתתקיימנה בשנה הבאה. והוא לא מסתיר את שאיפתו: לשוב ולכהן כראש ממשלת איטליה. לא פחות.

דיווחים על ההכנות שמבצע ברלוסקוני פורסמו החל מאתמול בכלי תקשורת איטלקיים, ואושרו חלקית על ידי מקורביו. זאת, לאחר שראש הממשלה המכהן מריו מונטי כבר הודיע כי לא יתמודד על תקופה כהונה נוספת. כלי התקשורת באיטליה מדווחים, כי קודם לקבלת החלטתו הזמין ברלוסקוני סקרי דעת קהל. תוצאות הסקרים היו ברורות: אם יעמוד ברלוסקוני בראש מפלגתו, "עם החירות" (PDL), היא עשויה לזכות בכשלושים אחוז מקולות הבוחרים – הרבה מעבר לתמיכה בה היא זוכה כיום, שעה שבראשה עומד שר המשפטים לשעבר, אנג'לינו אלפאנו.

"יש גל עצום של תמיכה במועמדות נוספת של ברלוסקוני", הודה אלפאנו, "רבים מבקשים ממנו לעשות זאת, וגם אני אחד מהם…דומני, שבסופו של דבר הוא יחליט לחזור". על פי הסקר, אם תתמודד ה-PDL בראשות אלפאנו, היא תזכה רק לעשרה אחוזים מקולות המצביעים. אם יתמוך ברלוסקוני מבחוץ במפלגה שבראשה יוסיף לעמוד אלפאנו, היא תזכה בבחירות ב-18 אחוזים מהקולות.

הבחירות לפרלמנט באיטליה צפויות להתקיים באפריל 2013. ברלוסקוני יהיה אז בן 76 שנה. הוא עצמו פינה את הנהגת המפחלגה לאלפאנו בנובמבר אשתקד ואף שיגר איתותים לפיהם אלפאנו יהיה המנהיג הקבוע של המפלגה בעתיד. אלא ששורת תבוסות שספגה המפלגה בבחירות מקומיות הביאה אותו לשנות את דעתו והוא החליט לשוב לזירה הפוליטית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן