Skip to content

שטייניץ הורה לבדוק אפשרות לביטול המכרז החדש על רכבי השרים

במכרז לרכישת רכב שרד עבור שרי ממשלת ישראל ונושאי משרות מקבילות זכו רכב מתוצרת BMW דגם 528i ורכב מתוצרת סיטרואן דגם Exclusive C5
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר שטייניץ הביע הסתייגות מהעובדה, שחלק מהמכוניות שזכו במכרז למכוניות השרים הן מכוניות יוקרה מובהקות בעלות מחיר גבוה בשוק. לדברי השר, השיקולים בבחירת רכבי השרים צריכים לכלול, בנוסף למחיר למדינה ולעלות תועלת – גם שיקול של הנראות הציבורית.

מכונית יוקרה מובהקת. BMW (צילום: דן בר דוב)
מכונית יוקרה מובהקת. BMW (צילום: דן בר דוב)

לפיכך הודיע השר שטייניץ, כי ינחה את מנכ"ל משרדו לבדוק אם אפשר מבחינה מנהלתית ומשפטית לצאת למכרז חדש, תוך הגבלת המחיר המקסימלי למכוניות שרים, באופן שיותיר רכבי יוקרה מובהקים מחוץ לתמונה.

שלי יחימוביץ': מכונית מנקרת עיניים

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בתגובה לבחירה במכונית הב.מ.וו היוקרתית כרכב שרד לשרי הממשלה, כי היא לא מופתעת, "שכן ההחלטה לבחור את המכונית היקרה ביותר במכרז משקפת את הראוותנות וחוסר הבושה של הממשלה. זו מכונית מנקרת עיניים ולא הולמת נבחרי ציבור, וזו עוד הוכחה לניתוק של הממשלה מהציבור שהיא אמורה לייצג. בזמן שעבור זוגות צעירים רכישת דירה היא בגדר פנטסיה, שכרם נשחק ויוקר המחייה עולה לשיאים חדשים, לא יזיק לשרי הממשלה הנבחרים לנהוג במידה של צניעות".

הכל החל כאשר האוצר מסר היום, כי במכרז דינאמי מקוון שביצע מנהל הרכש הממשלתי בחטיבת נכסים, רכש ולוגיסטיקה שבאגף החשב הכללי במשרד האוצר, לרכישת רכב שרד עבור שרי ממשלת ישראל ונושאי משרות מקבילות זכו רכב מתוצרת BMW דגם 528i ורכב מתוצרת סיטרואן דגם Exclusive C5, לאחר שניתנו הנחות משמעותיות ממחירי השוק.

כולל תחזוקה

עוד נמסר מהאוצר, כי המכרז כולל רכישה, אספקה ותחזוקת כלי הרכב לשרים למשך השנתיים הקרובות עם אפשרות להארכת ההתקשרות לתקופה של עד שנתיים נוספות. כלי הרכב במכרז זה מיועדים לשרת את שרי ממשלת ישראל ובעלי תפקידים ממלכתיים, בהיקף של כ-50 כלי רכב.

גיבוש המפרט הטכני של כלי הרכב נערך על בסיס פרופיל השימוש וצורכי השרים, כפי שנצבר בשנים האחרונות ולהתפתחויות שחלו בתחום טכנולוגיית כלי הרכב, מעטפת ביצועים המתאימה למתווה הפונקציונאלי הנדרש מרכב שרד ובכלל זה ביצועי מנוע, זיהום אוויר ובטיחות פסיבית ואקטיבית. כמו-כן, נבחנו היבטי אחזקה וחובת רכש גומלין – בהתאם לתקנות.

לדברי האוצר, זו הפעם הראשונה שבה מבצע מינהל הרכש הממשלתי ומינהל הרכב הממשלתי מכרז דינמי מקוון בתחום מכרזי הרכב. מכרז דינמי הוא מכרז שבו הליך התיחור מתבצע בצורה אקטיבית עד לשלב קביעת התוצאה הסופית. שיטה זו אמורה לייעל ולנצל משמעותית את ההליך המכרזי.

המכרז בוצע בשני שלבים. בשלב המוקדם נבדקה התאמת ההצעה לדרישות המפרט וניתן ציון לאיכות ההצעה, בשלב השני נערך מכרז מקוון דינמי במסגרתו התמודדו המציעים על שיעור הנחה ממחיר הרכב וממחיר התחזוקה למשך ארבע שנים.

הודעת האוצר הדגישה, כי "תוצאות המכרז מצביעות על עמידה במדד יעילות אופטימלי לעורך המכרז תוך חיסכון כספי ניכר בהיקף ההוצאה הציבורית בתחום זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן