Skip to content

לשכת סוכני הביטוח מגיבה לביטול ביטוחי המנהלים

בעקבות הצגת נתוני המפקח על הביטוח על עלייה משמעותית בתוחלת החיים וביטול ביטוח המנהלים, לשכת סוכני הביטוח מגיבה: "על המפקח לדרוש תכנית חלופית בטרם יבטל את ביטוחי המנהלים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה" *

"בטרם יבלום המפקח את שיווק ביטוח המנהלים, רצוי שידרוש תכניות חלופיות למוצר הקיים ולא ישאיר את הציבור ללא חלופה לקרנות הפנסיה", כך נמסר מלשכת סוכני הביטוח בתגובה להודעתו של המפקח על הביטוח על ביטול ביטוחי המנהלים.

פרופ' עודד שריג, הממונה על ביטוח, שוק ההון וחסכון באוצר צילום: לע"מ
פרופ' עודד שריג, הממונה על ביטוח, שוק ההון וחסכון באוצר צילום: לע"מ

אתמול בבוקר (יום ד') כינס המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, את ראשי חברות הביטוח והציג בפניהם נתונים חדשים על עלייה משמעותית בתוחלת החיים, ואת הערכתו כי חברות הביטוח מעריכות בחסר את הסיכונים הצפויים לחברות בשל עלייה זו. שריג הודיע על ביטול מקדם הקצבה המובטח, שמשמעותו בפועל היא ביטול ביטוח המנהלים. עוד הודיע שריג, כי חברות הביטוח יאלצו לבצע הפרשות של כחצי מיליארד שקל עד מיליארד שקל עוד ב-2012.

אודי כץ, נשיא הלשכה הזהיר את חברות הביטוח מפני ניסיון לקצץ בעמלות הסוכנים: "צריך לזכור שבשוק יש היום גם מוצרים נוספים כמו פנסיה – שהיא טובה למבוטח לא פחות מביטוח חיים במתכונת החדשה. אז אמנם הרווחיות שם נמוכה יותר לסוכנים – אבל גם השקעה במכירת המוצר ובטיפול בו קטנה יותר. אם לא נוכל למכור ביטוחי חיים נמכור פנסיה".

עוד אומר כץ, כי אין מקום לפגוע בעמלות של הסוכנים, כתוצאה מביטול מקדם ההמרה. לדבריו, יש אפילו להעלות את העמלות, כיוון שכעת מכירת המוצר תהיה קשה ומסובכת יותר.

בלשכה מסבירים את החלטתו של המפקח וקובעים כי מדובר בניסיון לבלום את עודף הביקוש למוצר מבוקש. "ביטוחי המנהלים הפכו למוצר כה אטרקטיבי ומבוקש, העונה על צורך אמיתי בהשוואה לקרנות פנסיה, שאינן מבטיחות מקדם (משמע, כדוגמה, לגבר או אישה בגיל 30, שאין להם מושג מה תהיה קצבת הזקנה שלהם בהגיעם לגיל פרישה), עד שהמפקח פועל לבלום את עודף הביקוש למוצר", טוענים גורמים בלשכה.

עוד נמסר מהלשכה, כי "ביטוחי המנהלים והחיים נחשבים למבוקשים מאוד בקרב קהלים רבים באוכלוסיה בישראל הודות למקדם ההמרה המובטח". ההסבר לביקוש הרב הוא הצורך של המבוטחים לדעת מה יהיה סכום הקצבה, טוענים בלשכה.

בתוך כך נמסר, כי יו"ר ועדת המשנה לביטוח ח"כ פאינה קירשנבאום ("ישראל ביתנו") הודיעה, כי תכנס את הוועדה כדי למנוע פגיעה במבוטחים. לדבריה יבקשו חברי הוועדה לקבל הסברים מהמפקח על הצעד שנעשה ובעיקר לוודא מה מתכוונים לעשות באוצר כדי שהחוסכים לא ייפגעו מכך.

חברות הביטוח סירבו להתייחס לעניין באופן רשמי. עם זאת ל"פוליסה" נודע, כי בחברות אומרים כי הדרך הנאותה הייתה לאפשר לחברות לבדוק את ההשלכות של צעד כזה על התוצאות שלהן כדי שיוכלו למסור דיווח לבורסה ולרשות לניירות ערך.

* הידיעה פורסמה ב"פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ביום ה', ה-12 ביולי, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן