Skip to content

לטאה בפתח בית החולים

בכניסה לבית החולים הלל יפה נבנה פסל סביבתי גדול של לטאה, באורך חמישה מטרים ומחומרים ממוחזרים. הפסל הוקם על ידי בני נוער מתנדבים מארצות הברית, בשיתוף בני נוער מישובי חדרה-עירון ואנשי בית החולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בני הנוער במהלך בניית הלטאה יחד עם צוות בית החולים (צילום: ציון יחזקאל)

בשבועיים החולפים הגיעו שתי קבוצות של בני נוער ישראלים ואמריקנים לכיכר הכניסה לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה על מנת לסייע בבניית פסל סביבתי מיוחדת בצורת לטאה, כחלק מתרומה שניתנה על ידי פרויקט Partnership 2Gether, שותפות חדרה-עירון מטעם הסוכנות היהודית. במסגרת פעילות זו, הגיעו בני נוער מנאשוויל, שרלוט וג'קסונוויל שבארצות הברית  ובשיתוף בני נוער מישובי שותפות חדרה-עירון, איש החינוך יניב שרייבר וצוות הגינון של בית החולים בראשותו של חוסאם אבולעפיה, בנו מן היסוד את הפסל, שמהווה כרגע שער חינני במיוחד לכל הבאים למיון ילדים בבית החולים.

"יש הטוענים כי לטאה בבית זה מזל בבית", הסביר איש החינוך יניב שרייבר, "ואחרי שראינו שבעיצוב הקיים במחלקת הילדים כבר ישנה לטאה אחת שמקדמת את כניסתם של הילדים והוריהם, החלטנו שהפסל שייתרם, שממוקם ממש מול פתח חדר מיון ילדים, יהיה ברוח העיצוב במחלקה".

שתי הקבוצות, כולן של בני נוער בגילאים שבין 15 ל-17 ,הגיעו כל אחת בהפרש של שבוע וביצעו שלבים שונים של העבודה. הקבוצה הראשונה אשר כללה בני נוער מנאשוויל, שבאו במסגרת תוכנית GET CONNECTED, בנתה את גוף הפסל באורך של כ-5 מטרים (פסל שנבנה מחומרים ממוחזרים). הקבוצה השנייה שהגיעה משרלוט וג'קסונוויל, שהגיעה במסגרת תוכנית TIKUN OLAM, סייעה בשתילת 800 שתילים בכל הכיכר.

התוצר הסופי: ככר הלטאה מול מיון ילדים (צילום: ציון יחזקאל)
התוצר הסופי: ככר הלטאה מול מיון ילדים (צילום: ציון יחזקאל)

אביעד סלע יו"ר השותפות חדרה-עירון, ג'ודי יודה מנהלת השותפות ומיה שהם רכזת קשרי גומלין בשותפות, שהיו נוכחים בשני המפגשים, ציינו כי פעילות זו היא מבחינתם רק ההתחלה, וכי "בית החולים הלל יפה הינו עוגן חשוב ביותר באזור ואין ספק כי הקשר הנפלא שנוצר יוביל לפרויקטים משותפים בעתיד בין בית החולים לקהילות בחו"ל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן