Skip to content

רשות ההגבלים העסקיים מתכוונת להגיש כתב אישום נגד התאחדות סוכני הנסיעות

הרשות טוענת שההתאחדות המליצה לחבריה לקבוע שער חליפין גבוה, גביית תשלום נוסף מהלקוחות וצמצום הנחות ללקוחות עסקיים. מנכ"ל ההתאחדות: לא נפל פגם בהתנהגות ההתאחדות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה להתאחדות סוכני הנסיעות ולמנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, על כוונתה להגיש כתב אישום נגדם בעבירות על פי חוק ההגבלים העסקיים. "בפני ההתאחדות ופתאל עומדת האפשרות להעלות את טיעוניהם במסגרת הליך שימוע בטרם הגשת כתב אישום," נמסר בהודעת הרשות להגבלים עסקיים.

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. "השימוע בנושא שולי"מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. "השימוע בנושא שולי"
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. "השימוע בנושא שולי"

לדברי הרשות, ההודעה בדבר השימוע באה בעקבות חקירה שניהלה ביחס לחשד לביצוע עבירות על חוק ההגבלים העסקיים שבוצעו, לכאורה, על ידי פתאל וההתאחדות.

על פי הרשות, בין החודשים מארס-יולי 2008, פנה פתאל בשם ההתאחדות, למנהלי משרדי סוכנויות הנסיעות בחוזרים ואגרות שונות, בהם המליץ לחברי ההתאחדות על קו פעולה לפיו יגדילו את התשלומים הנגבים מהלקוחות, בין היתר, באמצעות קביעת שער חליפין המפצה על שחיקת המט"ח ואשר על פיו יצוטט המחיר ללקוח בשקלים, גביית תשלום נוסף מהלקוחות וצמצום הנחות ללקוחות עסקיים.

ההתאחדות: ההודעה על השימוע התקבלה בהפתעה

מהתאחדות סוכני הנסיעות: נמסר בתגובה כי מחקירת הענק נגד ההתאחדות וראשיה בחשד להסדר כובל מול חברות התעופה "לא נותר דבר. ההזמנה לשימוע נסובה על עניין טכני בלבד. לא נפל כל פגם בהתנהגות ההתאחדות וההתאחדות משוכנעת כי הרשות תשכיל להבין זאת וכי התנהלותה תקינה לחלוטין".

עוד נאמר בתגובת ההתאחדות כי "הודעת הממונה על ההגבלים העסקיים בדבר עריכת שימוע להתאחדות התקבלה בהפתעה. כזכור, החקירה החלה בכותרות ענק, יום אחרי יום, על כך שההתאחדות וראשיה יצרו קרטל מול חברות התעופה. עניין זה נחקר משך שנים ובסופו של דבר כפי שהודיעה ההתאחדות כבר מהתחלה – הוא נסתיים בלא כלום. על דבר עיקרי זה מברכת ההתאחדות. לאחר למעלה משלוש שנות חקירה שנסובה על התנהלות ההתאחדות מול חברות התעופה הודיע הממונה כי בנושא מרכזי זה לא נתגלה כל פגם. במקום זאת, החליטה הרשות להזמין לשימוע בנושא שולי של היערכות ההתאחדות להתמודדות מול המשבר הכלכלי בשנת 2008.

"מדובר בכך שלנוכח המשבר של התרסקות שער הדולר קראה ההתאחדות לחבריה לשקול בעצמם כל מיני צעדים, לרבות מעבר לתשלום בשקלים. עמדת ההתאחדות היתה ועודנה כי מדובר בהתנהלות תקינה, חוקית ואף נדרשת במצב של משבר כלכלי מהחמורים בהיסטוריה (2008) תוך קיומו של איום ממשי על סוכני הנסיעות וחשש לפגיעה חמורה בלקוחות.

"כזכור, בשנת 2009 פתחה הרשות להגבלים עסקיים בחשד שסוכני הנסיעות ניסו להשפיע על מחירי חברות התעופה. כבר בראשית החקירה טענה ההתאחדות, כי מדובר בחוסר הבנה ובטעות מצד הרשות. כמסתבר מהודעת הרשות כעת, החקירה בעניין מרכזי זה הסתיימה בלא כלום והלחץ שהופעל על ידי חברות התעופה התפוגג. התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל שמחה, כי לא נמצא דופי בפעילותה נגד קרטל חברות התעופה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן