Skip to content

החגיגה על פי אושו: שלושה ימים ולילות של שכרון חושים

תשכחו מפרשת אולמרט ומחוק טל: פסטיבל אושו, שנפתח הערב בגבעת חביבה, מציע חגיגה של מוזיקה, ריקודים ואהבה, ושפע סדנאות שבהן אתם אמורים להתחבר לעצמכם. "עד שלא תנסה, לא תדע מה אינך מסוגל לעשות", אמר אושו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חוגגים את החופש. כך זה נראה בפסטיבל הקודם

צילומים: חופית ראוכברגר

לפי אושו, האדם יהיה דרוך וערני יותר אם יפעל במצב טבעי, ספונטני, ללא התלבטויות מיותרות וללא דעות קדומות, נקי מכל מחשבה או הרהור. זוהי על רגל אחת קטנה פילוסופית הניאו זן של אושו. על פי הכתובים האמין אושו כי צריך לשלב את השקט של המדיטציה עם האקטיביות של התרפיה. השאלה איך עושים את זה.

את התשובה נקבל, אולי, בפסטיבל אושו ישראל, שנפתח הערב (חמישי) בגבעת חביבה ויתקיים שלושה ימים ולילות – עד מוצ"ש. בפסטיבל הולכים רחוק ומשלבים בחגיגה אחת גדולה מארג מושקע של סדנאות מודעות ברוח אושו עם מסיבות של מוזיקה, ריקוד וקצב.

בפסטיבל, המתקיים זו השנה החמישית, אנשים מתחברים לאנשים, חוגגים את החופש ואת האהבה, את השקט ואת החברותא. זוהי הזמנה ליציאה מהשגרה תוך התכנסות עצמית להתבוננות ולמידה. מארגני הפסטיבל מבטיחים למשתתפים חוויה מעצימה של חופש והתנסות, שקט ומשמעות, הנאה ואהבה.

אושו נולד בהודו בדצמבר 1931 בשם ראג'ניש צ'נדרה מוהן ג'יין . נודע כמאסטר נאור, סופר ומיסטיקן, נחשב לאחד המורים הרוחניים המובילים בזמננו. לטענתו, חווה הארה בגיל 21, בעת שלמד פילוסופיה באוניברסיטת סאגאר. החל משנת 1961 שימש כמתרגל לפילוסופיה  והיה ידוע כמרצה חדשני ומרדן . אושו עסק גם בהוראה לא רשמית בנושאי מדיטציה ומודעות.

עם השנים זנח את ההוראה והתחיל תקופה של איסוף והובלת אוהדים, הקמת אשראמים ומרכזי למידה למדיטציה ומחקר מיסטי. כאשר ניסה אושו את כוחו בארה"ב, הסתבך שם עם הרשויות וגורש לתמיד. הסתבר לו שהמקום המתאים ביותר יהיה כנראה פונה בהודו.

בשנת 1989 זנח את כינויו "בהגואן שרי ראג'ניש" וביקש להיקרא בשם אושו בלבד. אושו מת בעיר פונה בינואר 1990. גופתו נשרפה על פי מסורת ההינדו ואפרו ניטמן בתוך שטח הקומונה הבינלאומית של אושו.

לאושו היתה תפיסה יוצאת דופן של חיי המין והוא מצא דרכים ייחודיות לאתגר את מאמיניו, לבחון את אמונותיהם ולהתמודד עם הפחדים העמוקים ביותר ועם התשוקות הגשמיות שלהם.

סדנאות שעוסקות בגוף וברוח, ומסיבות ליליות בבריכה

הטנטרה היא אחד הנושאים המרכזיים שבהם עסק אושו. בספרו Tantric Transformation תיאר אושו את הטנטרה כחופש מוחלט: "חופש מכל תבניות מנטאליות, חופש מכל משחקי השכל, חופש מכל התבניות – חופש מהאחר. טנטרה זה מרחב להיות. טנטרה זה שחרור מוחלט. אתה לא מאלץ סדר מבחוץ, שום משמעת חיצונית. אתה פשוט מוותר על תבניות חיצוניות, אתה פשוט נעשה טבעי וספונטני".

טנטנרה היא רק אחת מהסדנאות שמוצעות למשתתפי הפסטיבל. את הסדנאות ינחו כ- 40 מנחים מהארץ ומחו"ל והן יעסקו בנושאי גוף ורוח: יוגה, תרפיה, מדיטציה, טנטרה ויחסים, נשימה, גוף ותנועה, מודעות והתפתחות.

הפסטיבל יפתח בהרצאתו של עומר ירון בנושא "מדיטציית קונדליני של אושו". בהמשך ניסים אמון יעביר סדנה בתורת אושו ומהות המסר שלו כפי שמועבר למיליוני אנשים ברחבי העולם. ד"ר ירון זיו ינחה סדנא בנושא "Be here and now" , חיה כספי תדבר על "לאהוב את עצמי" ועל "טנטרה בזוגות".

במקביל לסדנאות יתקיים מתחם טיפולים בו יעניקו טיפולים אישיים כ-20 מטפלים מנוסים בשיטות שונות וכן מתחם נוסף להתנסויות בשקט.

אזור הפסטיבל מגוון מאוד ומלבד אולמות ממוזגים יש מרחבי דשא גדולים, בריכת שחיה, שוק אמנים צבעוני ואפילו מתחם פעילות לילדים.

את לילות הפסטיבל ינעימו אמנים שונים ויתקיימו מסיבות סוחפות של מוזיקה וריקודים. אפילו בבריכה תהיה במה אקוסטית ולוהטת. את הערב הראשון תפתח קרולינה במופע החדש "זוהר". במוצ"ש יחתמו את הפסטיבל DJ Darwish & Noa Zulu בחגיגה טרנס שבטית ענקית.

אם נותרה התלבטות לגבי ההשתתפות, הרי שאין טוב יותר מלצטט את אושו בכבודו ובעצמו: "עד שלא תנסה, לא תדע מה אינך מסוגל לעשות". 

קישור לתכנית הפסטיבל = http://www.oshoisrael.co.il/festival.html

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן