Skip to content

קניבליזם מודרני: שבעה רופאי אליל נאכלו על ידי פפואנים

לא לבעלי קיבה רגישה: בני שבטים העוסקים בקניבליזם טוענים כי רופאי אליל מקומיים סחטו מהם כסף וטובות הנאה אחרות, ולכן נאלצו להרגם ולאכול את בשרם. אכילת בשר רופא האליל, כך האמינו, תקנה להם את תכונותיהם העל-טבעיות של מכשפים אלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פפואה גיניאה החדשה. בג'ונגלים שבפנים הארץ מנהג הקניבליזם עודנו מוכר ופעיל (מקור תמונה: ויקיפדיה).

רשויות האכיפה בפפואה גיניאה החדשה עצרו לאחרונה 29 בני אדם והאשימו אותם בקיום טקסי פולחן קניבליים, שבמהלכם נרצחו ונאכלו גופותיהם של שבעה רופאי אליל. משטרת פפואה גיניאה החדשה מוסרת כי כל המקרים התרחשו בקרב תושבי פנים הארץ, אזור הנחשב לאחד הנידחים ביותר בעולם.

מפקד משטרת מאדאנג, אנתוני וואגאמבי, אישר דיווח שהופיע לאחרונה בעיתן המקומי "דה נשיונל", ולפיו אנשי הכת הפולחנית שבה מדובר אכן אכלו את בשר קורבנותיהם ואף בישלו מרק מאברי המין שלהם. "הם אינם סבורים שעשו משהו רע", אמר וואגאמבי לכתב סוכנות הידיעות אסושיאיטד פרס, "הם מודים בכך בגלוי". לדבריו, הקניבלים הסבירו כי רופאי האליל שאותם הרגו ביצעו  "סאנגומה" (מעין כישוף מקומי) וכי הם סחטו סכומי כסף גבוהים וכן טובות מיניות מנשים כפריות תמורת הסכמתם לבצע כשפים עבורן. הוא הוסיף הקניבלים סברו שאם יאכלו את בשר רופאי האליל, הם יקבלו אל גופם את כוחותיהם העל-טבעיים של הקורבנות באופן שיגן עליהם מפני פגעים שונים ויהפוך אותם, למשל, לחסינים מפני ירי קליעי רובה או אקדח.

"זוהי פעילות נפוצה בקרב כתות", הוסיף וואגאמבי. לדבריו, פועלים כיום בין שבע מאות לאלף איש על פי אמונות אלה, רובם ככולם ביערות העד העבותים של מרכז פפואה גיניאה החדשה. עוד אמר, כי כולם אכלו בשר אדם בשלב זה או אחר של חייהם.

בן שבט הקורוויי בפפואה גיניאה החדשה. בני השבט ידועים כמי ששימרו מאות שנים את מנהג אכילת בני האדם (מקור תמונה: ויקיפדיה).

העיתון "דה נשיונל" מדווח כי 28 גברים ונשים הובאו לבית המשפט כנאשמים ברצח בכוונה תחילה, לאחר שנעצרו בידי המשטרה. לא ברור מדוע לא הופיע שם גם העצור ה-29 במספר. הנאשמים לא נשאלו בשלב זה אם הם מודים באשמה. המשטרה הודיעה כי היא מצויה בשלב של איסוף עדויות טרם תגיש כתבי אישום נגד המעורבים בקניבליזם. לפי שעה, כל החשודים מוחזקים במעצר. מכל מקום, הרשעה ברצח בכוונה תחילה גוררת אחריה עונש מוות במדינה ענייה זו.

קניבליזם היה חלק מהתרבות המסורתית של פפואה גיניאה החדשה. ידוע, למשל, כי בני שבט הפורה נהגו לאכול את מתיהם, כאשר הגברים אכלו את השרירים, הנשים והילדים את החלקים הפחות נחשבים (למשל המוח). קיים ויכוח בנוגע לסיבה למנהג, אך אין ספק כי אחת מתוצאותיו העגומות הייתה הידבקות במחלה ניוונית של המוח בשם מחלת קורו הדומה בסממניה למחלת קרויצפלד-יעקב ("הפרה המשוגעת"). מחלה זו תקפה בעיקר נשים משום מנהגן לאכול את המוח של המתים הנגועים במחלה. המחלה קטלה כ-200 איש בשנה, עד שמנהג הקניבליזם דעך עם הגעת האדם הלבן. ואולם, בכיסים תרבותיים מסוימים של המדינה, המנהג עודנו פעיל – על אף שפפואה גיניאה החדשה הייתה נתונה תחת שלטון אוסטרלי במשך שנים רבות.

וואגאמבי אמר כי בכל חייו לא שמע על מקרה אחד של קניבליזם. לדבריו, המשטרה צפויה לבצע כמאה מעצרים במהלך סוף השבוע בפרשה זו. ארבעה מתוך שבעת הקורבנות נרצחו בשבוע שעבר, אך לא נתגלו כל שרידים מגופותיהם. "ככל הנראה נאכלו עד תום", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן