Skip to content

עיתונאי מצרי בכיר מת משבץ בשידור חי בעיצומו של ויכוח סוער

עיתונאי מצרי בכיר ומוערך מת שלשום בלילה במהלך שידור ישיר בטלוויזיה העיראקית, כאשר לקה בשבץ במהלך דיון סוער על חימושו של "צבא סוריה החופשי. גם שמה של ישראל השתרבב לדיון הסוער והוא שהסעיר במיוחד את אל-גוגרי והוליך למותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום ד' האחרון, מת בשידור ישיר עאדל אל-גוגרי, עיתונאי מצרי בכיר ועורכו הראשי של השבועון המצרי "אל-אנוואר". האירוע התרחש בשעה שאל-גוגרי ישב באולפן בקהיר במסגרת דיון, שבמהרה הפך לקר צעקות סוער, על המצב בסוריה בערוץ הלוויין העיראקי "אל-חדת'", כשמולו מנהיג מארגון "צבא סוריה החופשי", המוביל את המהפכה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

בעיצומו של הדיון, בהגשת מוחמד עבד אל-עאל, בין אל-גוגרי לבין הקצין, חוסאם אל-דין אל-עוואד, התמוטט אל-גוגרי, כשראשו פוגע בשולחן שלפניו, ומיד נפל על הרצפה. העיתונאי המצרי הבכיר התמוטט כאשר התלהטו הרוחות בדיון, שעסק בחימוש של המורדים בסוריה, כשאל-גוגרי מגן כהרגלו על משטרו של הנשיא אסד. טענתו העיקרית הייתה שכל מה שקורה בסוריה זו הצגה הנתמכת על-ידי כוחות חיצוניים שהאינטרס שלהם הוא הפלת משטרו של אסד.

העיתונאי עאדל אל-גורגי, שניות לפני מותו באולפן ערוץ הטלוויזיה העיראקי "אל-חדת'"
העיתונאי עאדל אל-גוגרי, שניות לפני מותו באולפן ערוץ הטלוויזיה העיראקי "אל-חדת'"

אל-גוגרי מת בדרכו לבית החולים, אחרי שלקה באולפן בשבץ מוחי חריף. מגיש התוכנית העיראקי סיפר  לאחר מכן כי "הדיון היה סוער ואל-ג'וג'רי הואשם על-ידי הקצין כמי שתומך במשטר שידיו מגואלות בדם נשים וילדים סורים רבים. אל-גוגרי השיב לו בכעס שהוא מגונן על האחדות הערבית". המגיש הוסיף ותיאר את הרגע בו נראה אל-גוגרי כמי שמתחיל להתמוטט. "אל-גוגרי הואשם שהוא ובשאר אסד תומכים בישראל, והשיב לקצין על כך שהוא ואנשיו הם בוגדים. האשמתו כמי שתומך בישראל הסעירה אותו מאוד ומיד לאחר מכן שמתי לב שהוא מתחיל להיראות לא טוב, ופניו החווירו, והיה נראה כאילו הוא עומד להקיא. מיד לאחר מכן צנח ראשו על השולחן וההמשך ידוע".

מלבד תמיכתו במשטר אסד, מהסיבה שהוא טוען שכוחות זרים מעורבים בניסיון הפלתו, היה עאדל אל-גוגרי, בן ה-56, עיתונאי מוכר מאוד במצרים, בעיקר לאור היותו מנכ"ל המרכז הערבי לעיתונות ופרסום במצרים. אל-גוגרי היה גם העורך הראשי של השבועון "אל-אנוואר" ושל השבועון "המחר הערבי". אל-גוגרי היה נאצריסט ידוע ובמאמריו הרבים הביע תמיכה במדיניות של נשיא מצרים המנוח, גמאל עבד אל-נאצר. זו הייתה גם הסיבה שבגינה דיבר תמיד בעד האחדות הערבית שלה הטיף עבד אל-נאצר ועל רקע זה שימש גם מבקר חריף של אלה היוצאים נגד אסד ומשטרו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן