Skip to content

מהיום: 55 דקות בלבד ברכבת מבאר שבע לתל אביב

בעקבות שדרוג המסילה, הדרך לקרית גת למשל תתקצר ל-32 דקות, במקום 44 דקות כיום. שר התחבורה: שדרוג קו הרכבת לבאר שבע יקרב את הפריפריה למרכז הארץ, ירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של תושבי הדרום והנגב ויעלה ערך הנדל"ן בישובים הסמוכים לתוואי הרכבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מהיום (יום ראשון), יוכלו תושבי באר שבע והדרום להגיע לתל אביב בתוך 55 דקות בלבד. זאת, בעקבות שדרוג והכפלת מסילת הרכבת בין תל אביב לבאר שבע. ישראל כץ, שר התחבורה, חנך היום את קו הרכבת המשודרג בין תל אביב לבאר שבע, יחד עם בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, רוביק דנילוביץ, ראש עירית באר שבע, וראשי ערים נוספים בדרום.

בעקבות שדרוג המסילה, תפעל רכבת הישירה מתל אביב לבאר שבע בתוך 55 דקות, והדרך לקרית גת תתקצר ל-32 דקות, במקום 44 דקות כיום.

רכבת ישירה (צילום: ציפי מנשה)
93 ק"מ של מסילה כפולה. רכבת ישירה (צילום: ציפי מנשה)

לדברי השר כץ, קיצור זמני הנסיעה לבאר שבע התאפשר בעקבות עבודות אינטנסיביות שביצעה הרכבת בשנים האחרונות, במסגרתן הוכפלה מסילת הרכבת לכל אורכה ובוצעו עבודות ליישור תוואי הרכבת בקטעים רבים של המסילה. "שדרוג הקו יקרב את הפריפריה למרכז הארץ וירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של תושבי הדרום והנגב. כמו כן הוא יעלה את ערך הנדל"ן בישובים הסכומים לתוואי הרכבת", הדגיש כץ.

הקטע המשודרג כולל 93 קילומטרים של מסילה כפולה, 19 הפרדות מפלסיות, עשרות גשרי רכבת, שדרוג של תחנות באר שבע, קרית גת ורמלה והקמת תחנות חדשות – באר שבע צפון ולהבים. עלות שדרוג הקו נאמדת ב- 2.8 מיליארד שקלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום, בפתח ישיבת הממשלה: "שוחחתי הבוקר עם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. הוא היה מאוד מאוד נרגש משום שהיום אנחנו חונכים את קו הרכבת המהיר, ועתה זה יהיה 55 דקות מבאר שבע לתל אביב ומתל אביב לבאר שבע. זה ירידה מ-76 דקות, ועוד נוריד את זה ל-45 דקות. זו מהפכה שתמיד חלמנו עליה, אנחנו מבצעים אותה, נדמה לי שהרעיון הזה התחיל כשאתה סילבן שלום היית שר האוצר, ואני גאה על כך שאנחנו בממשלה הזאת, עם שר התחבורה הנמרץ שלנו, מממשים את זה הלכה למעשה, בגיבוי האוצר. זה דבר עצום.

"במקביל, היום גם נחנך הקו המהיר מקרית גת לתל אביב – 32 דקות. אני מזכיר לכם שזה לוקח הרבה יותר זמן מרוב הערים בארה"ב ובאירופה, מהערים הגדולות – להגיע מלב העיר לקצה של העיר, מאשר לוקח היום ממרכז תל אביב לקרית גת, ואפילו לבאר שבע. זאת מהפכה כבירה – חברתית, תרבותית, לאומית, פיזור האוכלוסייה, יצירת  אפשרויות חדשות, צמיחה – אני חושב שאנחנו בהחלט יכולים להתגאות כאן בזה שאנחנו מחברים סוף סוף את הפריפריה למרכז, ואת המרכז לפריפריה, ולדבר הזה יש השלכות עצומות, ולכן אנחנו שמחים לראות את הפירות של מדיניות הממשלה לחבר את המדינה ב'נתיבי ישראל'".

שר התחבורה ציין, כי בשבועות הקרובים תורחב פעילות הרכבת מבאר שבע וקרית גת ל- 24 שעות ביממה, יחד עם הוספת עצירה בתחנת הרכבת בנתב"ג. עד כה ניתן שירות סביב השעון רק בקו נהריה- נתב"ג.

בחודשים הקרובים יופעל בשעות הלילה קו רכבת חדש בין אשקלון ונתב"ג שיספק שירות גם בתחנות הביניים באשדוד, רחובות ולוד.

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר ציין כי חברת הרכבת נמצאת בתהליך מתמיד של שיפור השירות לנוסעים, הרחבת הפעילות ושדרוג התשתיות הקיימות. במסגרת הלו"ז החדש תופעלנה יותר רכבות כדי לספק זמינות גבוהה יותר ומספר מושבים גבוה יותר.

צפריר הוסיף כי במסגרת שיפור השירות לנוסעים, יופעל בקיץ אינטרנט אלחוטי במרבית התחנות והרכבות ומערכת מידע חכם תאפשר לנוסעים לקבל עדכונים בזמן אמת על תנועת הרכבות, כפי שנעשה בחברות התעופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן