Skip to content

כולנו משה סילמן, כולנו מאשימים. העם נגד מדינת ישראל

בהרף עין יכול כל אחד מאיתנו למצוא את עצמו בדיוק באותו מקום. באותו מקום שבו אנחנו שקופים, אבק אדם. באותו מקום שאליו מדרדרת אותנו המערכת. כל אותם גופים, שמותר להם לקחת ולקחת ולקחת, אבל כשיש צורך ברשת הביטחון שלהם - היא איננה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קריאת ההמונים "כל העם אופוזיציה" הייתה נכונה עד לרגע שבו משה סילמן הצית את עצמו. היא שיקפה את התחושה – ואת התקווה – שאם הפוליטיקאים יבינו את שלל השלטים שהמפגינים נושאים נגד שפע העוולות, הטמטום, האטימות, היוהרה, הזדון והרוע, הם גם יבינו שהם צריכים לשנות את דרכיהם ולהתנהל אחרת, ולו כדי לשמור על כסאותיהם.

אבל כמו שנכתב באחד השלטים שראיתי אמש, "פוליטיקאים לא מתרגשים מהפגנות". אותו שלט קרא לפעולה אחרת – להתפקד למפלגות (ליכוד, באותו שלט) ולשנות מבפנים.

גם זה היה נכון עד לרגע שבו משה סילמן הצית את עצמו.

משה סילמן (צילם: רפי מיכאלי)
משה סילמן, קצת לפני שנלקח לבית החולים (צילם: רפי מיכאלי)

כי הרגע הזה, ואחריו פרסום סיפורו של סילמן, שהתגלה פתאום לכולנו ולא רק למי שניסו לעזור לו בשנים האחרונות, הם הרגעים שבהם השתנתה הקריאה הפוליטית, ועכשיו היא הכותרת של כתב אישום קולוסלי – "העם נגד מדינת ישראל".

בכתב האישום הזה נמצאים כל הסעיפים שמתנוססים על שלטי המחאה. בכתב האישום הזה העם בא חשבון עם מדינת ישראל – על מוסדותיה, פקידיה, מנהליה, נהליה,  עיוורונם, אטימותם ולהיטותם לצבור עוד כוח, נכסים, כסף, השפעה ועוצמה.

העם עומד מאחורי הזעקה של משה סילמן "אני מאשים את מדינת ישראל". אתה לא לבד, משה סילמן. כולנו מאשימים את מדינת ישראל, כי כולנו משה סילמן. בהרף עין יכול כל אחד מאיתנו למצוא את עצמו בדיוק באותו מקום. באותו מקום שבו אנחנו שקופים, אבק אדם. באותו מקום שאליו מדרדרת אותנו המערכת בעזרת הפקידים, החוקים והנהלים שלה – במשרדי האוצר, המסים, ההוצאה לפועל, הבריאות, הרשויות העירוניות. כל אותם גופים, שמותר להם על פי חוק לקחת ולקחת ולקחת, אבל כשיש צורך ברשת הביטחון שלהם – היא איננה! אין עם מי לדבר.

במקרה הרע, רשת הביטחון הזו נעלמת לגמרי. במקרה הטוב לכאורה, היא הופרטה לזרועותיהם של גופים שהזדרזו לאמץ את היוהרה, הזדון, האטימות והרוע, כדי שיוכלו לעשות קופה – ומהר.

העם נגד מדינת ישראל. גם אותם חלקים בעם, שעוד לא הבינו את זה, וחושבים שאת המחאה מובילים "אנרכיסטים", "סמולנים", "קומוניסטים". תתעוררו! גם אתם משה סילמן! גם אתם חתומים על כתב האישום: העם נגד מדינת ישראל!

2 Comments

  1. אורנה לביא
    22 ביולי 2012 @ 9:38

    בשם כל אזרחי/ות ותושבי/ות ישראל, אני תובעת את מדינת ישראל על לקיחת כספנו ורכושנו ברובו, באופן אלים, וחלוקתו לציבור המתנגד לזכויות האדם ולפרויקטים של ציבור זה, תחת שמות לא נכונים (בלשון המעטה) כמו "ביטחון" ו"תרבות" – תוך כדי אפליות לטובה של בעלי ההון, שיש להם במילא, של ארגון הטרור הלאומי (צק"ל – צבא קלקול לעולם, כמו כל צבא), ההתנחלויות והממסד הדתי.

  2. גל
    15 ביולי 2012 @ 11:06

    הצורה שאתם מרוויחים את חוסר האמון הזה של ישראל, זה השקט בו עברה הידיעה הבאה
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3133575,00.html#n
    הכל שנאה פוליטית, הכל מנוצל, בשיא הציניות האכזרית שרק עיתונאי ישראל מסוגלים לה, לאג'נדה אישית. גם משה סילמן ייהפך לסמל, כלי לניצול ושימוש. ילנה בוסינובה פשוט לא היתה עם הדעה הפוליטית הנכונה כדי ליהפך לסמל כלשהו, ואתם תמשיכו לא להבין למה האזרחים אפילו לא רוצים לעטוף בכם דגים מלוחים וירטואליים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן