Skip to content

תלמידי תיכון תדמור הכינו ארוחות גורמה לאל על

מאה תלמידי תיכון תדמור, בישלו כל אחד מנה, בהנחייתו והדרכתו של השף שגב משה. לגמר הגיעו 12 מנות שאוחדו בעזרת השף משה לשש ארוחות ייחודיות, שהוגשו לטעימה בערב המיוחד בתדמור, במגשים ובצלוחיות אל על. משרד התיירות העביר שני מיליון שקל לתדמור לשיפוץ תשתיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הרבה עיניים נוצצות היו ביום חמישי שחלף במלון תדמור, שבו הוצגו מנות מעופפות במגשי חברת אל על. את המנות הכינו תלמידי תיכון תדמור, בפיקוחו של השף שגב משה, גם הוא בוגר תדמור.

תלמידי תדמור עם מנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר, מנכ"ל אל על אליעזר שקדי, השף שגב משה (יושב) עם בכירים בתדמור. להעלות את הרמה המקצועית. צילום סיון פרג'
תלמידי תדמור עם מנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר, מנכ"ל אל על אליעזר שקדי, השף שגב משה (יושב) עם בכירים בתדמור. להעלות את הרמה המקצועית

היו שם תלמידים, הורים, מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, יו"ר תדמור, רחמים רמי סימני, מנכ"ל תדמור, צביקה שפיס, מנהלת בית הספר תדמור, שוש צביון, מנכ"ל תמ"מ, אמיר שוצמן וראש האגף להכשרה מקצועית במשרד התמ"ת, שלום בן משה. טעימת המנות היוותה את שיא הערב, וגרמה לקריאות התפעלות שבקעו מכל עבר.

פרוייקט חינוכי

לפרויקט חינוכי זה נרתמה חברת אל על בתחילת השנה. השתתפו בו מאה תלמידי תיכון תדמור לאירוח ומלונאות, שבישלו כל אחד מנה, בהנחייתו והדרכתו של השף שגב משה, שכאמור גם הוא בוגר תדמור. במשך הפרויקט ביקרו התלמידים בתמ"מ – מפעל תעשייתי להכנת אוכל למטוסים ונחשפו לכל השלבים והדקויות של הכנת הארוחות המיועדות להגשה בטיסה.

ארוחות הגמר

לגמר הגיעו 12 מנות, שאוחדו בעזרת השף משה לשש ארוחות ייחודיות שהוגשו לטעימה בערב המיוחד, במגשים ובצלוחיות אל על, בדיוק כפי שמוגשות מנות האוכל במטוסים. הארוחות שהוגשו כללו:

ארוחה בטעם של בית: ראשונות: חציל בטעם כבד, סלט פלפלים; עיקריות: חזה עוף בכמון וסילאן, הום פרייז וירקות אנטי פסטי, או ראגו בשר עם ירקות שורש וניוקי מטוגן; קינוח: חטיף קראנץ שוקולד וחלבה.

ארוחה כתומה: ראשונות: סלט טונה, חמוצים אסייתיים; עיקריות: חזה עוף על סלט חם של בטטה וחומוס, או צלי בקר, קוסקוס וגזר מזוגג עם רוזמרין; קינוח עוגת גזר וג'ינג'ר.

ארוחה חודש בריאות: ראשונות: פשטידת פטריות, סלט ירוק בויניגרט בלסמי; עיקריות: מנגולד במילוי בשר ובורגול ברוטב רימונים, או חזה עוף בתנור ברוטב יין, מוגש עם פולנטה אפויה, תרד ואגוזי מלך; קינוח: עוגת תפוחים מקמח מלא.

ארוחה מן העולם: ראשונות: חציל קלוי עם פטריות וטחינה, סלט עוף אננס וסלרי; עיקריות: נתחוני עוף מוקפצים, אורז לבן ופטריות, או קציצות בקר, קוסקוס ופירות יבשים; קינוח: קרם ברולה.

ארוחה עם ניחוח מזרחי: ראשונות: חציל קלוי על מצע טחינה עם גרגירי חומוס במתובלים, סלט ירוק עם אגוזים ועגבניות שרי; עיקריות: קציצות עוף ברוטב דלעת ואורז, או צלי בקר עם שומר, מג'דרה, בורגול ושעועית ירוקה; קינוח עוגת מייפל.

ארוחה ממטבח פיוז'ן: ראשונות: מוס חצילים, סלט איטריות שעועית; עיקריות: נתחוני עוף בבירה על מצע אורז לבן, או חצילונים במילוי בשר טלה ברוטב חמצמץ ואורז צהוב; קינוח: פאי במילוי מוס שוקולד נוגט וגנאש.

כל התלמידים שהגיעו לגמר קיבלו ממנכ"ל אל על, אליעזר שקדי כרטיס טיסה לאילת במתנה.

בוגריו של בית הספר תדמור, בבעלות משרד התיירות והתאחדות המלונות, ואשר פועל במימון ובפיקוח האגף להכשרה מקצועית במשרד התמ"ת, נהנים, כמו שאר בוגרי מקצועות הקולינריה, משיעור השמה של למעלה מ- 90%.

שיפור המוצר התיירותי

כדי לשפר את המוצר התיירותי, הציב משרד התיירות כמטרה להעלות את תדמית מקצועות התיירות ולעודד הכשרות מקצועיות ותעסוקה בתיירות. בהתאם לכך, התחייב השבוע משרד התיירות להעביר שני מיליון שקלים לתדמור, המוסד הממלכתי הלאומי להכשרה במקצועות הקולינריה והתיירות, לטובת שיפור התשתית בבית הספר, כדי לתגבר את פעילותו, לרבות הגדלת מספר התלמידים ושיפוץ אולמות האירועים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן