Skip to content

פינלנד חוקרת: למי יועד משלוח טילי הפטריוט?

מערכת הביטחון  של פינלנד פתחה השבוע בחקירה נרחבת לבדיקת ניסיון להבריח, דרך הים, משלוח של 69 טילי פטריוט. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. מאת אליק מאור מסתורין בפינלנד סביב גילוי משלוח טילי פטריוט על גבי ספינה שהגיעה מגרמניה. כוחות פיניים פשטו אמש על הספינה וגילו בקרביה משלוח של 69 טילי פטריוט. למגפון נודע כי המדובר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת הביטחון  של פינלנד פתחה השבוע בחקירה נרחבת לבדיקת ניסיון להבריח, דרך הים, משלוח של 69 טילי פטריוט. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

מאת אליק מאור

טיל פטריוט משוגר מסוללה. למי יועד המשלוח?

מסתורין בפינלנד סביב גילוי משלוח טילי פטריוט על גבי ספינה שהגיעה מגרמניה. כוחות פיניים פשטו אמש על הספינה וגילו בקרביה משלוח של 69 טילי פטריוט. למגפון נודע כי המדובר בספינת סוחר בריטית בשם "ת'ור ליברטי",  שהחיפוש נערך בה שעה שעגנה בנמל קוטקה שבפינלנד, לאחר שהגיעה אליו מגרמניה. לפי חלק מההערכות, יעדה הסופי של הספינה היה שנחאי שבסין. "בשבוע הבא נגבה עדויות מעוד חשודים וגורמים הקשורים למקרה", הודיע פטרי לאונטמה, ראש יחידת המלחמה בפשיעה במכס הפיני, והוסיף: "ייתכן שיהיו עוד גורמים הדרושים לחקירה",

לדבריו, חוקרי מכס ומשטרה יצרו קשר עם "מספר מדינות" והמידע שנאסף צפוי לסייע להם "לכוון את החקירה לכיוון הנכון". לאונטמה סירב לחשוף פרטים על אופי המידע שהתקבל ושסייע בחשיפת הטילים, כמו גם על מקורו של אותו מידע. הטילים,  וכן כ-150 ק"ג של חומר נפץ שנמצאו יחד עימם, נפרקו מהספינה והוחרמו עד תום החקירה.

דובר מטעם משרד ההגנה הגרמני, משם הגיעה הספינה, נתן הסבר אחר לפרשה. לדבריו, אין מדובר בניסיון הברחה אלא בהעברה מסודרת של טילי קרקע-קרקע, ואילו היעד הוא צבא דרום קוריאה. הדובר מסר כי הנשק נמכר לקוריאנים כחלק מעסקה חותמה בין שתי הממשלות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן