Skip to content

מאה ועשרים עובדי חברות החדשות בכבלים ניצלו מפיטורים

חוק התקשורת שימנע את פיטורי עובדי החדשות המקומיות בכבלים הוארך היום בשנתיים נוספות. כך קבעה ועדת השרים לענייני חקיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיתונאי חיים הר זהב, פעיל בארגון העיתונאים החדש ועובד מחלקת החדשות בכבלים כתב היום על דף הפייסבוק שלו:

"מהבוקר אני מתחנן לפוליטיקאים שיעבירו חוק שייתן לנו להמשיך לשדר. שייתן ל-120 עובדים להמשיך להתפרנס. בתמצית, אלה הם פני העיתונות הישראלית בשנת 2012. נלחמת על פירורים שנותרו על שולחן השלטון או ההון, כנועה, מבקשת על חייה. לגמרי מדכא".

למרבה השמחה, בקשתו התקבלה ותיקון החוק עבר בכנסת. את התיקון לחוק יזמו ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ כרמל שאמה הכהן וח"כ נחמן שי . תיקון זה קובע כי שידורי החדשות המקומיות בטלוויזיה יימשכו. התיקון נועד להאריך את תוקף ההסדר הקיים ולהסדיר את מקור מימון הפקת ושידור החדשות, ווהוא נומק ב'צורך חברתי מובהק'.

מלשכת ח"כ יחימוביץ נמסר כי החוק נובע מכך שחדשות ותכניות מקומיות מקומיות בענייני היום אינן זוכות, ככלל, לסיקור ולטיפול מקיף במהדורות החדשות הראשיות, ואף לא בתכניות טלוויזיה ארציות. לפיכך, הוארכה עד לדצמבר 2014 הוראת השעה המעגנת את מימון החדשות המקומיות , בסך של 25 וחצי מיליון ש"ח לשנה.

 יחימוביץ': "המשך קיומן של החדשות המקומיות, המאפשרות לפריפריה עיסוק תקשורתי וציבורי בעניינים שאינם מוצאים ביטוי בערוצים המרכזיים הוא חשוב ביותר. מעבר לחשיבות התקשורתית של התכניות המקומיות, מדובר בבסיס תעסוקתי של מעל ל-120 עובדים וכר הכשרה לסטודנטים רבים הבונים את עתידם בתחום. חבל שבכל פעם מחדש, בחקיקה פרטית, אנו נאלצים להאריך את השידורים במקום למצוא פתרון ממשלתי קבוע".

ארגון העיתונאים הפיץ את מכתבו של חבר הועד, חיים הר זהב, בו בישר על המוצא מהמבוך, תחת הכותרת 'בשורות טובות'. המכתב אף חושף את העובדה שמשרד האוצר החליט להתנער מהתמיכה בחברות הכבלים, בטענה כי 'זה לא תפקידו של משרד האוצר לדאוג לעובדי החדשות בכבלים':

"נתחיל מהסוף: זהו. זה נגמר. אנחנו נשארים לעבוד! אנחנו נשארים לשדר עד 31/12/2014 וזה סופי!…זה המקום לציין שהשרים משה כחלון וגדעון סער תמכו בנו מול האוצר, ושאת הצעת החוק הגישו חברי הכנסת נחמן שי, שלי יחימוביץ' וכרמל שאמה הכהן, ולהודות להם.

היינו גוף התקשורת הראשון להתאגד במסגרת ארגון העיתונאים. היום כל אחת וכל אחד מאיתנו יכול להיות גאה על תרומתו להצלת המהדורה שלנו. סולידריות בין עובדים מאוגדים היא הכלי מספר אחד בשמירה על מקום העבודה.

אני מתרגש מאוד כשאני כותב לכם. עשינו את מה שספק אם יכולנו לעשות עד שהתאגדנו – עמדנו איתן מול עמדת משרד האוצר הכל-יכול, זכינו לגיבוי של ארגון העיתונאים וההסתדרות, וניצחנו!

יאללה, בואו נחזור לעבוד. יש מהדורה לעשות הערב.
הערב, ומחר, ומחרתיים, ועוד שנה, ועוד שנתיים .

התאגדנו בשביל שנוכל לעבוד. הקמנו ועדים בשביל זה. היום אנחנו מתחילים לקצור את הפירות ברמת הכלל. בקרוב, אני מאמין, נתחיל לראות תוצאות גם ברמת הפרט אבל לא נערב שמחה בשמחה – והיום זה יום לשמחה גדולה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן